Bilinç ruhun sesidir, tutkular ise bedenin. -Rousseau |
|
||||||||||
|
Gidiyorum Gözlerimi terk ediyorum. Kalbimi öldürmeden önce _ki, o bunu çoktan hak etti_ Sana son defa sesleniyorum. Sesimi duymanı ben istedim, evet Tıpkı, susmayı ve saklanmayı da istediğim gibi. Bir sır vardı sende beni çeken Uzak ırmakların sesi, Karanlık ormanların nefesi gibi Yağmurlarla birlikte gelen, Korkutan ve cezbeden. Tam da yedi iklimi birden terk edecekken Burada; Bütün sınırların sonunda, Yalnızlığımın bir ucunda, Bunca zaman durduysam eğer Hep senin o; Elif’in ve Nun ‘un yüzünden. Garip değil mi? Gözlerimi yollarına mahkûm ettiğim zindanların, tek meşalesi, ufka açılan tek penceresi O ıssız ve ürkek harflerinin Beni şimdi Zamansız ve mekânsız bir ayrılığa sürgün etmesi. Ve ne garip değil mi? Kalbimin hiç bilmediği bir lisanın manâsını sevmesi. Yoruldum artık Süveyda Varlığının manasını taşımaktan Ve bu vebali Dipsiz bir kuyu gibi Kadim bir sır gibi saklamaktan yoruldum. Bir intihar eylemiydi çünkü sana her bakışım yuvasından ilk kez uçuşu yavru kuşların. Aşktan ve kederden ölünmüyormuş Süveyda Ölünseydi eğer, Ten kafesimde çırpınan bütün güvercinleri azat eder Pencerene kondukları anda Vururdum hepsini birer birer. Oysa Bedenleri tükenen cehennemlikler gibi Her yandığımda yeniden yaratıldı sanki kalbim. Ne hakikatine erebildim aşkın, Ne de renginden vazgeçebildim O hiç koklayamadığım saçlarının. Yine de uslanmadım Yıldızlara, karanfillere, buldum bütün kabahati Sana gözlerini hiç anlatmadım. Gün gelir de, Terk eder belki diye aşk Ben seni çocukları, kuşları, kitaplarımı sever gibi sevdim. Ruhunun benimle aynı şarkıları söyleyen sesini Ve o sesin Hiçbir mutluluğun eskitemediği Hiçbir gülümseyişin silemediği hüznünü sevdim. Ben aşkı değil Süveyda Seni sevmeyi de değil Sadece ve sadece seni sevdim. Bu yüzdendir ki Gözlerime ve sana veda ederken dahi Ayrılık, zaman ve mesafeler Asla incitemeyecek kelimelerimi. Beni anlıyorsun değil mi?
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Mustafa Kemal Serhatlı, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |