"Usun ve deneyimin aksaçlılarınki gibi, ama yüreğin masum çocuklarınki gibi olsun." -Schiller |
|
||||||||||
|
Çevresinde gördüklerine ezberlemeye çalışırcasına itinayla bakarken insanoğlunun iyiyle kötü arasına koyması gerektiğini varsaydığı keskin çizginin aslını düşündü. Sahip olduğu ve olacağı tüm nihaî duyguları sınıflandırıp düzenli bir mana yığınına dönüştürmesi gerekse yapabileceği hiçbir ayrım olmaması yaşadığı karmaşanın vehâmetini ortaya koyuyordu. Yeni tanıştığı bir insanda şahsiyetini ayrımsayacak sıfatlara başvurmaktan hep kaçınırdı. Uhuvvetli ilerleyişini inatla sürdüren akrep ve yelkovanın gamsızlığını çayından aldığı koca bir yudumla kutlarken açık penceresinden görüş alanına giren telaşlı kalabalığa göz gezdirdi. Yüzlerinde yakalamaya çalıştığı aşikâr ifadeler boş zamanlarında en eğlendiği oyun olmuştu. Kalabalığa bakıp bazen en endişelisini, bazen en gergininini, bazen en mutlusunu bulmaya çalışır, sonra bu hislere neden olan olayları tahmin ederdi. Çayın kaynadığını belirten sesi kulağına ulaştığında tahmin etmek çok zor olmasa gerek diye düşündü. Mutfağa gidip masasını aratmayan bir ahenkle karmaşasını sürdüren dolaptan yeni bir fincan çıkarırken çalışma masasındaki daimi yerini alacak olan fincanın âkıbetini düşünüp gülümsedi. Yeni fincan, yeni damlalar ve telaşını sürdüren davetkâr gün ışığı. Her mihnet kabulümdür, yeter ki gün eksilmesin penceremden!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Elif İşleyen, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |