..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Matematiğe, yalnızca yaratıcı bir sanat olduğu sürece ilgi duyarım. -Godfrey Hardy
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > Bay Nida




16 Nisan 2018
Buğulu Aşıklar  
Bay Nida
anıyı değil ânı yaşamak


:AAAE:
Dün gece şifremi unuttum, kâbus... Ettehiyyatü’ yü de unutmuştum... Neler oluyor; beğnim bedenime çalım mı atıyor? Beyin miydi? Beğim, beyim... Ses, sesim, sesin. Hey!

Dış çekim, sahne beş... Olay avluda geçiyor; eskitme parmaklıklar ve puslu gök için sigara dumanı lazım. Nalburdan iki kilo sentetik kırmızı yağlı boya. Sığırcıkları salın. Pamuk şeker olmaz, beyaz pamuk bulun. Tentürdiyot katın kırmızıya daha gerçekçi. Ezanı kim okuyacak?

Albümdeki tüm resimlerin arkalarına baktım, şifre yok. Duvarda asılı kaç manzara varsa, söktüm. Halının altı, saksılar, lambalar, araba anahtarı, böceğin kafesi... Yok! Çağrıştırmadı.

İki tesbih bulun, parlamasın ekranda. Yerlere biraz talaş dökün, kurum katın suya. Fırçayı verevine sürün, kat izi oluşmasın.

Kadehlerin altına, şişelerin içine de baktım yok şifre. Gülme! Mum ışığına tutacak ne kağıt var ardında ne de bozuk parayı tarayacağım kurşun kalem...

Yok mu elinizde tahtadan bir kedi... Civardan bir marangoz bulun. Tesbihin birini parmaklıklara asın diğeri aynadan yansısın, ışıkçı depreş.

Belki evet belki şifre yüzlerinde resimlerin... Bakmam. Ya yüzün... Bakamam. Bak “ma”. Temmuza bir kala, hazirandı değil mi gidişin... Baharı az geçmişken: ...........

Buldunuz mu bir müezzin, tamam. Mahyalar mumdan olacak. Işıkçı, tabelacı dokunmasın. Gölgeli çıksın gardiyanların yüzü. Uzun boyluya ceket, kısa olana palto verin. Askerin tüfeğine kasatura takın.

İlk denizi görüşün, çekinişin dalgalardan. Akvuryuma bakmak niye aklıma gelmedi.Hey! Yaklaştım mı? Kuyruklarında mı lepisteslerin, şifrem? Resimler...

Kapı açıldığında gıcardasın, uzun zamandan beri açılmamış paslanmış havası verin. Ne demek gıcırdamıyor.

- Yaşıyorsun
-     Öldüm
-     Kımıldadın
-     Beynin
-     Şifre
-     Hayalin
-     Avlu
-     Hayatım
-     Resimler
-     Kâbusun
-     Tesbih
-     Allah
-     Sen
-     Kabir

Son sahne şifre; .......


.Eleştiriler & Yorumlar

:: Klavyenizi nevresimlere sarmayın sakın !
Gönderen: Yasemin.Usun.Kaleli / , Türkiye
8 Mayıs 2018
En azından bu cümlelerinizin hatrına :)) “Temmuza bir kala, hazirandı değil mi gidişin .., bahar yeni geçmişken ........”




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Enginar
Açılma Boğulursun

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Münazır [Şiir]
Kim Kurcaladı [Şiir]
Bomba Kadın Düşecek Ülkeye [Şiir]
Kaftan [Şiir]
Tekir [Şiir]
Küflü Gönül [Şiir]
Papağanlı [Şiir]
Mevsimi Değil [Şiir]
Barkot [Şiir]
Ramazan Dolayısıyla Bayrama Kadar Kapalıyız [Şiir]


Bay Nida kimdir?

Şeytan çukuru

Etkilendiği Yazarlar:
şair


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Bay Nida, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.