..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Gerçeği arayan bir insan, öncelikle her şeyden gücü yettiğince kuşku duymalıdır. -Descartes
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Berivan Özhan




31 Mart 2018
Var Olmanın Meyvesi  
Berivan Özhan
"Bir şeyi çok istersen eğer Evrenin Ruhu sana yardım eder." Paul Coelho


:AJCA:

     İnsanın kendini var etmesi, gerçek benliğine ulaşması geçmişten günümüze kadar üzerinde konuşulan, tartışılan bir konu olmuştur. İnsan maddesel olarak görüntüler dünyasında yer alır. Fakat boyunun, ağırlığının, kolunun, bacağının ötesinde bireyin var olması, bulunduğu çevrede kendini gösterebilmesi görüntünün ötesinde bir durumdur. Diğer canlılardan farklı olarak akıl sahibi ve düşünme yetisi olan insan peki bunu nasıl gerçekleştirir?
     Paul Coelho’ nun “Simyacı” adlı romanında Santiago, gördüğü bir rüyanın ardına düşen genç bir çobandır. Rüyasında Mısır Piramitleri’ne giden genç orada bir hazine bulur. Fakat hazinenin ne olduğunu bilmez. Santiago henüz küçük yaşlarda dünyayı tanımayı ve gezmeyi hayal etmektedir. Nitekim yaşadığı çevreyi de koyunlarıyla geze geze bütün özelliklerine kadar tanımıştır. Fakat artık farklı yerler görmek istemektedir. Rüyasının da etkisiyle bu durumu ailesine açar ve koyunlarını da alıp başka yerler gezmeye başlar. Yolculuğu esnasında bir Çingene ile karşılaşır. Çingene Santiago’nun el falına bakar ve onu Mısır Piramitleri’nde bir hazinenin beklediğini söyler. Fakat hazinenin yüzde onunu kendisine vermesi için Santiago’dan söz ister. Yoluna devam eden genç bu kez bir kral ile karşılaşır. “Bir şeyi çok istersen eğer Evrenin Ruhu sana yardım eder.” diyen kral da genci Mısır Piramitleri’ne yönlendirir. Belki de bunlar birer işaretti genç için kim bilir..? Yaşanan olaylar silsilesinden anlaşılan tek şey vardır; Santiago hiçbir zaman oraya gitmekten vazgeçmez. Çünkü onu oraya çeken bir güç vardır ve o bunun farkındadır. Çoban olarak çıktığı bu yolculuğun sonunda Santiago Evrenin Ruhu’nu ve varlığını her zaman hissettiği Evrenin Dili’ni çözmüş, kendi varlığının ve benliğinin farkına varmış mutlu biridir artık. Çünkü o arzuladığı, yapmak istediği eylemlerin peşinden koşmuş ve bunları gerçekleştirmiştir. Yani O, olmak istediği kişi olmuştur.
     Düşünen, yaşamında gerçekleştirmek istediği durumlar, eylemler olan her birey bir Santiago’dur. Santiago yılmadan, korkmadan, bu yolda önüne çıkan engellerin üstesinden gelerek isteğini gerçekleştirmek istemiştir. Sonunda mutlu bir birey olmuştur.
     Mutlu bir birey… İşte var olmanın göstergesi mutluluktur. Bir yağmur damlası için mutluluk, sonsuz mavilikten toprağa inerek canlılara yaşam kaynağı olması, kitap kurdu bir insan için mutluluk bitirdiği bir kitaptan aldığı haz, bir kuş içinse mutluluk belki de baharın gelmesiyle ağaç dallarına konarak şarkı söylemesidir.
     İnsan yaşadığı zaman diliminde mutlu olduğu sürece vardır. Çünkü var olmanın meyvesidir mutluluk…

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Kaç para
Gönderen: Bay Nida / , Türkiye
2 Nisan 2018
market adı vermeden söyler misiniz hangi reyonda bu mutluluk...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Berivan Özhan kimdir?

Yazmak, yaşamın bütün o hareketliliğine ve karmaşıklığına karşı çıkmak gibi. .

Etkilendiği Yazarlar:
Sylvia Plath, Anton Çehov, Thomas Mann, Jose Saramago, Dostoyevski...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Berivan Özhan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.