Tüm mutsuzluklar yokluktan değil, çokluktan gelir. -Tolstoy |
|
||||||||||
|
Biz insanoğlu işimize gelen her şeyde baş gösterirken, bir çıkarımız yok ise kabuğumuzdan dışarı çıkmayız. Artık sevginin olduğu yerde saygı olmaz, saygının olduğu yerde, değer olmaz; bunların olmadığı yerde, biz olmayız. Bir zaman sonra yaşadığımız her şey kendini tekerrür eder, fakat bizim koyduğumuz isim asla değişmez, sevgi. Sevginin nasıl bir şey olduğunu dinlemeye bile takatimiz yok. Bazen oluyor, bir çiçekle konuştuğumuz için deli sayılmıyor, sapık sayılmıyor muyuz? Toplum olarak neyin sevgi olduğundan haberimiz bile yok. Böyle bir yerde, insanlara hiçlikten söz edemeyiz. Sevgiyi kabul edemeyen bir toplum, sevginin olmadığı yerde bir -hiç- olduğunu nasıl kabul eder ki. Buyuz işte, bu kadar. Sırtımızda taşıdığımız her şey bizim, yalnızca bize ait. İçimizde duyduğumuz kıpırtı biziz, o kıpırtı bizim. Ellerimizle tuttuğumuz başarı bizim, başarı yalnızca biziz. Yürüdüğümüz yollar, dinlediğimiz her şey, şaşırdığımız, yoklama aldığımız, tarttığımız, yanlışa düştüğümüz, umut aradığımız her şey, yalnızca, biziz. Tutulamayan ve tutulan matem, matem biziz. İçimde taşıdığım, -mavi gözlü bir kansere yakalandım- dediğim, ellerini nereye koysa yakıştırdığım adam, benim. Yaşamımın bazen yalnızca bir fotoğraftan ibaret oluşu da benim. Dans ettiğim boş sokaklar benim, kırılan sokak lambaları da. Zeca'nın yüreğinde taşıdığı kurbağa, benim; ben, buyum. İçimizdeki çelişkiler, akıp giden zaman, şu beşinci sınıf artistik acılar, çekilen düş sancıları ve aslında her şeyin yalan oluşu. Yalan, biziz.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Rabia Laçinkaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |