Sevgi en azgın yüreği uysallaştırır, en uysal yüreği azdırır. -Alexis Delp |
|
||||||||||
|
Bir şiir mırıldandım kendi kendime. Şiir okumayı severim; yaşadığını hissettirir sana. Birkaç şairimizden şiirler paylaşmak istiyorum müsadenizle. Dönüp okumak çok güzel oluyor :) Sessiz Gemi Artık demir almak günü gelmişse zamandan, Meçhula giden bir gemi kalkar zamandan. Hiç yolcusu yokmuş gibi sessizce alır yol; Sallanmaz o kalkışta ne bir mendil ne bir kol. Rıhtımda kalanlar bu seyahatten elemli, Günlerce siyah ufka bakar gözleri nemli. Bi'çare gönüller. Ne giden son gemidir bu Hicranlı hayattan ne de son matemidir bu. Dünyada sevilmiş ve seven nafile bekler; Bilmez ki giden sevgililer dönmeyecekler. Birçok gidenin herbiri memnun ki yerinden, Birçok seneler geçti; dönen yok seferinden. Bir de Goethe'nin çeviri şiiri var ki şu İngilziceyi bir halledersem bir de orjinali anlamak için Almancaya el atmak istiyorum, neyse konu o değil :) Kara yağmura doğru, Rüzgara karşı buğulu Uçurumlar arasından Sislerin ortasından Yılmadan, durmadan Sıkılmadan! Yorulmadan Daha çok gam üstlenip Yaşamak isterim ben, Hayatın gani tadını alıp Taşımaktansa mütemadiyen Onca meyiller müzdarip Kalpten kalbe akar Aman nasıl da garip Neşreder tüm ağrılar! Nereye kaçayım? Ormana mı dalayım? Herşey nafile! Ömrün tahtı çile, Huzuru ve tacı Aşk, sensin acı! Bu çeviri şiiri başka bir sayfadan aldım ama sık sık o sayfayı açıp şiiri okurum. Almancası bile nasıl hissettiriyor Goethe'nin yaşadığı duyguyu. Şiir evrensel bir dildir. Şairler emekleriyle kalitesini çok daha yükseltmiş yüce insanlar bence. Bu arada Goethenin ilk aşkını tavsiye ederim herkese. Filmde Goethe'nin tanınmasına sebep olan 'Genç Wertherin Acıları' adlı mektuplardan oluşan kitabın hikayesi anlatılmakta.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Calculatoet, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |