Bir takım şeyler görürsünüz ve "Niye?" diye sorarsınız. Ben ise bir takım şeyler düşlerim ve "Niye olmasın?" diye sorarım. -George Bernard Shaw |
|
||||||||||
|
Günümüzde kime sorsak pişmanlığı yaptıklarından duyduğu acı ,hüzün , burukluk olarak anlatır oysa yapmadıklarımızdan da pişman olmaz mıyız .. ? Pişmanlık aslında telafisi olmayan en keskin histir ! Her insan gibi hayatımızda hatalar yaparız , doğrularını öğreniriz, tecrübe ediniriz ve bir daha yapmamaya çalışırız tüm bunlar bizi olgunlaştırır ama yaşadığımız bir ‘geç kalınmış pişmanlık’ hayatımızı mahvedebilir ve asıl acısı da vicdanımızın bize bu faturayı müebbet kesmesi olur. Ne ağır cezadır vicdanla muhataplık her lafa bir cevabı , her cevaba da bir gerekçesi vardır bu yüzden pişmanlık geri dönüşü olmayan bir yoldur . Neden pişman olur insanlar ? cesaret korkusuna esir mi düşerler yoksa kalpleri kan yerine ümitsizlik mi pompalar belkide düşünmeden yaptıkları seçimler insanı pişmanlıklara dahil eder . Bildiğim bir şey varsa pişmanlıklar büyütmez insanı tecrübeler gibi .. geç kalınmış bir tren edasıyla kana karışır .. Keşkeler düşüncelerine eşlik eder . keşke .. keşke .. keşke ..! En sonunda pişman olmaktan bile pişmanlık duyarsın ! Elinde olsa tekrar aynı anları yaşamamak , hatırlamamak hatta başa sarmak en başa dönmek istersin ama artık imkansızdır . Pişmanlıkla da olsa ilerlersin mutlaka ilerlersin çünkü bu hayatta lafını dinlemeyen tek şey zamandır , en çokta pişman olduğun zamanlardır . Pişmanlıklar da tek kişilik olsa keşke , ama tek beden bir çok zoraki hayat kırıklıkları .. Yaşanılan pişmanlıkların birde ikinci üçüncü belkide sonsuz kazazedeleri vardır . Bilmeden , farkında olmadan hatta bile bile , sorumsuzca , isteksizce yaşanılan pişmanlıklar çoğu hayatta yaşanılacak güzellikleri de beraberinde götürür , buda bize tek bir bedenden yapılan seri hayat katillerinin kanıtı olur . Bu yüzden yaşanılan her pişmanlık bir durak noktası , hayatlarımızda sil baştan , daha güçlü kalkmak üzere yere düştüklerimiz olarak bakıldığında ancak hayata devam edilebilir . Ne yazık ki bir çok kişi bu yükü kaldıramıyor .. ümitsiz olan herkes için pişmanlık her zaman bir başka pişmanlığa gebedir ! Herkes pişman olur bir şeylerden ; düşüncelerimizde ,eylemlerimiz de , isteyerek yapmadıklarımızda bile bile lades olduklarımız da .. Çünkü pişmanlık hayatın bize sorumluluğumuzu öğrettiği en zor derstir . Kimileri için tek nefeslik kimileri içinse müebbet ..
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Büşra İpek, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |