..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Şiir, seçmek ve gizlemek sanatıdır. -Chateaubriand
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Toplumcu > Vakkas ÖNCEBE




21 Temmuz 2013
Ramazan Paketi  
Vakkas ÖNCEBE
Hayatın kendisi bu


:ABFD:
Hızlı ve de umutlu bir şekilde geçer kahvenin önünden;dizleri yamalıklı,elleri nasırlı Mehmet.Sadece Ramazan ayında dağıtalan yardım paketlerinden bir tane de olsa alabilmek ve iftar sofrasında ailesinin gülen yüzünü görebilmektir amacı ama kahvedekiler dalgaya başlamışlardı bile:''Kısırcı Mehmet'e bakın hele ayağı yanmış it gibi koşuyor.''
herkes bir ağızdan gülüveriyordu Mehmetin bu aceleci haline.Pişti oynayanlardan biri ağzında sigarayla''Aşağıda Ramazan Paketi dağıtıyorlar,kesin oraya gidiyordur garibim''
Kahveci Hüseyin elindeki çayı servis ederken bıyık altından gülüp''Neresi garip onun senden benden zengin,varyemezdir onların sülalesi''
Kahve ahalisi ''doğru söylüyon,sabah akşam çalışıyor,hiç kahveye geldiğini görmedik''
Bu dedikodular devam edince Okeyci Rıza elini masaya vurup''Yarım saattir avrat gibi şu garibin dedikodusunu yapıyorsunuz,ayıptır hayu.Hem ne kötülüğünü gördünüz garibin?İlçede ki fabrikada 700 lira maaşa çalışıyor üstelikte 6 boğaza bakıyor,siz de geçmiş bu garbin dedikodusunu yapıyorsunuz ayıptır ayıp.''
Kahvehanede ki herkes yapmış olduğu ayıbın farkına varmış ve yaptıklarından dolayı yüzleri az bir süreliğine de olsa kızarmıştı.
Mehmet yardım arabasının yanına varmıştı sonunda.Nefes nefese bir şeyler söylemeye çalışıyordu ama ne dediği anlaşılamıyordu.Yardım arabasının içindeki iki kişi Mehmet'e tuhaf bir şekilde bakıyor ve ne dediğini anlamaya çalışıyordu.Sonunda adamlardan biri''Yardım için geldiysen geç kaldın,elimizde ki paketlerin hepsi bitti.''
Mehmet gözleri buğulu,sesi boğuk bir şekilde.''Bitti mi?Abi hiç mi kalmadı,evde her gün kısır yemekten bıktık''
Adam alaylı bir ses tonuyla.''Kısır güzel ve de faydalıdır hem onu bulamayanlarda var şükret biraz''
Mehmet kafasını yukarıya kaldırır''Buna da şükür''

.Eleştiriler & Yorumlar

:: ...........
Gönderen: Kâmuran Esen / ,
31 Ocak 2014
Merhaba; Öyküde geçen olaylar daha iyi işlenebilirdi diye düşünüyorum. Biraz sıradan bir anlatım olmuş. Sevgi ve selâmlar.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Düşündüm [Şiir]
Ben Değil Biz [Şiir]
Gökyüzü [Şiir]
Arafta Bir Yerde [Şiir]


Vakkas ÖNCEBE kimdir?

Liseye başladığım ilk yıllarda,insanlardan gizli bir şekilde şiir yazmaya başlamıştım. Lisenin son senesinde ise roman yazmaya başladım ve şimdi:Ruhumun bana oynamış olduğu oyunları adı şiir,roman ve öykü olan şeylere anlatıyorum. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Dostoyevski,Agatha Christie,Ahmet Ümit,Edgar Allen Poe,Nazım Hikmet Ran


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Vakkas ÖNCEBE, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.