Gene gel gel gel. / Ne olursan ol. / ... / Umutsuzluk kapısı değil bu kapı. / Nasılsan öyle gel. -Mevlânâ |
|
||||||||||
|
Şair diyor ki,” Herkes kendi sevgisini sever”... öteki ozanın dilinde ki tanım, aynı ben: “biz, hayatın makul çocuklarıyız, aşk, hariç!” Ve kendi kapanın da sıkışmış yürek sesleri, gecenin sessiz türküsüne eşlik ediyor. Aşk, hariç... Sevmenin, kendisini sevmek lazım. Ne aşık, ne de maşuk; aslolan sevmek... Bazen, rağmen; bazen, inadına... ama sonuna kadar sevmek! Ne kadar hesapsız olabilir, insan? Dilinde ki, yüreğinde ki ile eş güdümlü değilse; “doğruluk” gözyaşları içerisinde, hırpalanmış, olmaz mı? Aşk, anlara mı sığar, birkaç hayata mı? Yoksa, her nerede olursan ol, veya her ne yapıyorsan yap; usunda ki çemberin, merkezinde ki, gönül sesine ram olmak mıdır, aşk? Dile dökülmeyenin, öksüz kimliği, eksiltir mi sevdayı? Sen, bunu bilirken; bilgi, seni sana tanıtırken; tanımında “tek” resim, yüreğine kazınmışken; öfkeli akan nehir mi arındıracaktır, benliğini. Yoksa, deli esen rüzgar mı savuracaktır, başka ruhlara? “Nafile devinim” demiş adam gibi bir adam, arınsan da, savrulsan da, boş. Aşk, hepsinden hariç! Aşkın gözü körmüş... Ne masal! Aslında, gözü kara bir durum değil mi, aşk? Daha cesur, daha sırasız ve daha engellenemez birde “ecel” var. İkisi de, bize rağmen; ikisi de her şey hariç. Çok fazla olmak, kendinden artmak, korkudan eksilmek değil mi, sevda? Birileri, diğerleri için “bir tane” olunca, biz buradan bakıp, “onlar” demez miyiz? Sen, benim için “tek” olunca, ben kendimle söyleşirken, “biz” demez miyim? Başka, nasıl, çoğalır insan? Karanlığın sığlığında, aydınlık derinlikler, gözlerin işi değil mi? Yumsan da; “biz”de ki, tanımına yabancıysan da; benim çokluğum, senin azlığınsa da... bu, neyi değiştirir ki sevdalının ruhunda? Eşiklerde, sevda nöbetleri tutmak, ar değildir adam olana. Adam, kimliğinde ki, her değerin askeridir... ve bu kez, buna en çok “aşk” dahil!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Özgür Hatem, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |