..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsanların arasında yaşadığımız sürece, onları sevelim. -Andre Gide
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Anılar > Evreniz




29 Kasım 2002
Herşey çok güzel olacak...  
Evreniz
Güzel: s. Biçimindeki uyum ve ölçülerindeki denge ile hoşa giderek hayranlık uyandıran: Güzel kız. Güzel çiçek. Yalının en güzel odası bizimdi (Türk Dil Kurumu).


:AIJJ:


İstanbul'dayım.

Güzel cafelerde, güzel müzikler eşliğinde, güzel şeyler içerek, güzel buluşmalara kalan dakikaları doldurmaya çalışıyorum. Güzel porselen şekerliklerin içinden alıp güzel çayların içine attığım güzel şekerlerin eriyişini seyrediyorum güzel güzel.

İçindeki herşeyin çok güzel olduğu bir şehir.

İçindeki her şeyin şeker olduğu, şu güzel porselen şekerliğe benzeyen güzel şehir.

Her birisinin ne denli şeker olduğunu, çayımıza koymadan bilebileceğimiz kadar güzel şekerlerin içinde barınmasından mutluluk duyan, ve -belkide sırf içindeki şekerlerin varlığından duyduğu mutluluktan ötürü- en az içindeki şekerler kadar güzel porselen şekerliklerin içinde barınmasından mutluluk duyan ve -belkide sırf içindeki porselen şekerliklerin ve o şekerliklerin içindeki şekerlerin varlığından duyduğu mutluluktan ötürü- en az diğer ikisi kadar güzel olan şehir ve bu güzel şehrin güzel insanları, güzel martıları, güzel vapurları, güzel simitleri, güzel camileri, güzel kızkuleleri geçiyor gözümün önünden.

Acaba bütün bu güzel şeyleri bu denli güzel yapan şey bu güzel şehir mi, yoksa bu güzel şehri bu denli güzel yapan şey içinde bu kadar güzel şeyin olması mı diye düşünüyorum bir yandan da.

Herşey bu kadar güzel ve bu kadar şekerken, güzel şeyler düşünmeye devam etmeye çalışıyorum fakat, aniden farkediyorum, her zamanki gibi bu güzelliklerin ortasında ne denli çirkin kaldığımı.

Güzel sesler çıkaramadığım güzel bir bass gitarım, o güzel gitardan güzel sesler çıkaracağımı düşünen güzel arkadaşlarım var. Onlara kalsa, çirkinlikler ortasında kalmış bir güzelliğim ben. Kaçasım geliyor hemen o cafeden.

Tüm bu güzelliklere rağmen ne kadar da sıkılmışlar onlar ve ben ne kadar korkağım. Fakat bir gün herkez, herşeyi bilecek.

Herşey yoluna girecek.

Herşey daha şeker olacak.

Herşey daha güzel olacak.

İşte onlar da geldiler... Ne güzel...


.Eleştiriler & Yorumlar

:: Gerçekten mi?
Gönderen: Berk Gün / istanbul
30 Kasım 2002
herşey gerçekten bu kadar güzel mi gözünde? herşey bu kadar güzelse ben neden hiç birşey göremiyorum? sorun bende heralde her yaşadığım günden her yaşadığım dadikadan nefret ederek yaşıyorum. kaygıların yokmudur korkmaz mısın kendinden ? cevap yazarsan sevinirim bu arada... benim sayfamada bakabilirsin belki ne durumda olduumu nasıl karamsar olduumu anlarsın. sana neden bunu yazıyorum bilmiyorum :) aslında herşey güzel olacak isimli bi şiirim var aslında bi şarkı ama onun içinde bile bi kötülükten sıyrılış var sadece sana özendim..

:: Enteresan. (Alttaki yoruma istinaden yazılmıştır)
Gönderen: Evreniz / Kadıköy
30 Kasım 2002
Bu yazıyı okuduktan sonra -sadece- herşeyin gözümde bu kadar güzel göründüğünü düşünmeniz çok enteresan gerçekten. Hele kaygıların yok mudur? Korkmaz mısın kendinden? demeniz çok daha enteresan. Bu yaşanan enteresanlığı açıklamak için izlenebilecek iki yol var sanırım; ikisi de birbirinden üzücü olan: ilki, ne yazdığını bilmeyen -ya da tam olarak anlatamayan- bir yazarım (yazar sıfatı bana biraz büyük geliyor farkındayım), ikincisi ne okuduğunu bilmeyen -ya da tam olarak anlayamayan- bir okursunuz. Sevgiler...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Tutanaktır.

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bir dedenin anatomisi... [Öykü]


Evreniz kimdir?

Öyle arkadaşlarım var ki, bana "kendi seçtiğim yanlızlığı, kalabalıklar içinde yaşayacağım yanlızlığa tercih ediyorum" diyorlar :(

Etkilendiği Yazarlar:
Amin Maalouf, Irvin Yalom, Oğuz Atay


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Evreniz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.