..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bana arkadaşını söyle, sana kim olduğunu söyleyeyim. -Cervantes
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Düşler > melike nisa bürke




6 Temmuz 2012
Küçük Neden  
melike nisa bürke
Tanrıcığım, nedenler ne de küçük büyüttüğümüz, kinimiz..


:AEBD:
Başka bir dünyadan hayatımıza uzanan kıvrımlı yollar vardır, kıvraktır biraz, dümdüzdür bazen ama yalnızdır çoğu zaman. Yol ayrımına varmanın zorluğuna alışmış bir beden eklenirken, bir bakarsınız ki upuzun bir yol olmuş da ayaklanmış bizim kadere benzeyen sürekli cevap arayan 'küçük neden'.

Neden küçük, neden? Neden küçük dersiniz bana garip gelir birden. İnsanlar da küçük doğar büyür aniden. Tohumlar küçük küçük kayar da elden, toprak yeşillenir birden. O halde bu küçümseme neden?

Bir de bazı sesler duyulur bazen 'Hiç büyüyemeyecek' gibi cümlelerle ya başlayan ya biten. Ve maalesef büyümesine bile izin verilmeden yiten.

Evet, bir küçük neden vardı bizi bir masalın sonuna götüreceğe benzeyen ve her defasında şükürler edilen. İki yolun birleşmesine de imzasını atan, bazen yaz mevsimine kışlar getiren bazen de kış ortasında terleten.

Bir tarf farklı düşününce ötekinden, asfalt her çatladığında ne yapacağını bilmeyen ama sevgiyle dua eden, birleştiğinde yeniden, kalbinin büyüdüğünü görünce biri, iki faniden, sen varsın orada işte Tanrım en güleryüzlüsünden, tarifsiz sevebilen.

Şimdi kocaman iki yolun daha ayrımına varmak üzereyken, kocaman dedim ama söylesene bu küçümseme neden? İşte kocamanken ve ruhlarımız bedenimize küçükken , çok fazla küçüğüz biz sayın dirilen.

Dirilerinizi öpüp öpüp gömsem de en güzelinden, hepiniz küçüksünüz en görünmeyeyinden.

Tanrım!
Büyüklüğünün yanında her şey birer küçücük neden, ne denli büyüksün böyle sen!

Bakma sen şu fanilerin kavgasına,

neden küçük neden...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kırık Fidanlar [Şiir]
Martı Çığlıkları [Şiir]
Çıt'sız Şehir [Şiir]


melike nisa bürke kimdir?



Etkilendiği Yazarlar:
Cemal Süreya, Edip Cansever, Nazım Hikmet Ran, Küçük İskender


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © melike nisa bürke, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.