Bu kitap çok gerekli bir açığı dolduruyor. -Moses Hadas |
|
||||||||||
|
Bugün beni uyandıran ,annemin diğer odadan gelen ağlamaklı sesiydi. Yatağımdan kalkıp kapıyı araladım ve annemle göz göze gelmemiz 5 saniyeyi geçmemişti. ^^Ölmüş^^ dedi, zemin kattaki komşunun kızı ölmüş dedi. Hiç görmediğiniz tanımadığınız biri için üzülürmüsünüz. İçinizden bir parça kopar mı? Tansiyon hastası annemi sakinleştirmeye çalışıyordum çünkü gözleri ağlamaktan nar gibi kızarmıştı. Ama yitip giden bir güzellik bir gençlik vardı. Gözyaşları bazen dinlemez bizi, bir çağlayan gibi taşar ruhumuzdan. Çünkü gençliğin yok oluşu , toprağın altında çürümeye terk edilişi kabul edilemiyordu.
Komşumuzun hasta kızını hiç görmemiştim.Hastalığa sekiz ay önce yakalanmış ve gün geçtikçe rahatsızlığının arttığını duyuyordum. Böyle bir haberi aldığımızda çoğunluğumuz acıyı paylaşır gibi yaparız. Ölüm sahteliklerle dolu dünyamızın en radikal yabancısıdır. Öyle ki yarattığı tahribat kanınızın çekilmesine neden olur. İşte bu kızcağızın yaşam dediğimiz diyardan koparılışı bende garip bir bönlüğe neden oldu. Umut ve dualarımızla birşey olmaması için yakarsakda kaçınılmaz olan, merhametsizliği ile süpürüyor.
Tasarladığımız yeni dünyada hep dışlanan,ötelenen bu göç bizi ani çıkışlarla aptallaştırsa da hep bir çocuksu havanın peşinde bizden uzak olsun diyoruz. Uzak değiliz ona ,tıpkı 19 yaşında şu an ben satırlarımı yazarken toprağa gömülü olan genç kız gibi. Oturdukları o zemin kat benim için o kadar huzur dolu bir yuva gibi gözüküyordu.Kapılarının önünden her geçişimde o güzel keman sesini duyar biraz duraksardım. Meleklerin müziği gibi ruhunuzu okşardı. Şimdi ise ne ses ne müzik ne de bir ilham kaldı. Sadece acı ile katmerlenmiş ,dağlanmış yürekler ve ölümün yanıbaşımızda çirkin ıslıkları var.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Atilla ARSLAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |