..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Düşgücü güzelliği, adaleti, mutluluğu yaratır. -Pascal
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Beklenmedik > Sedat ERGİNÖZ




24 Eylül 2011
Mahza  
Ziya Taşkent

Sedat ERGİNÖZ


Tekcümle, ezhayat, mecâz-ı an


:AGGI:
Emzikli bebekliklerini, kısa pantolonlu sabîliklerini, sivilceli yeniyetmeliklerini, briyantinli delikanlılıklarını, şakaklara takılan ak muskalı orta yaşlılıklarını; lütfu kahrın meddü cezîri sürelgesince ifşâyi râz ve ihfâyi meşhûd marjları arasına serpiştirilmiş zuhurât ve taayyünât ile berkiterek; ununu eleyip eleğini duvara asma olgunluğuna ve doygunluğuna erişmesine rağmen henüz kûşeyi uzlete çekilmek vaktine varmamış; âna dek kesintisizce süren ve ilânihaye sürecek olduğu duygusunu yaşatan devingenliği, yatağına sırtüstü uzandığında gözlerinin ışıltısı soyundan yansısı, tam alnının çatına düşecek biçimde karşı Yeni Orleans mavisi duvara mıhladığı, yüzyirmiye yüzelli siyasî dünya haritasının, boyası, yattığı uzaklıktan bile seçebildiği odağından, İstanbul’dan fışkıran geniş su yeşili alana en uzun çevre hattı çekmeye yeminli bıçkının utkuya dek diri tuttuğu tutkuyu ve Şâhı Velâyet’in kör kuyuya fısıldadıklarına tahammül edemeyip cûşa gelip taşan su canlarından meydana gelen kamışlıktan kesilen, erbabının elinde ölçülen, yontulan, işlenen ve bağrına yedi delik açılan, Nebî Olmayıp Kitâb’ı Olan’ın dilinden hikâyet ve ayrılıklardan şikâyet eden neyin feryâdı figânındaki cezbeyi; leyleyi israyi mirac misâli özel bir gece için tasarlanan, biçilen, dikilen ve giyilen façanın, taşıyıcısına kişilik katan boyunbağının boğumunu kucaklayarak adem elmasının dizi dibine toparlayan gergin, ciddi, vakur ve beyaz bir gömlek yakası gibi taşıyan erlerin doldurduğu panayır meydanında; ayak altında bacaksız sevimliliği, haylaz savrukluğu ve afacan uçarılığı ile koşuşturmak yerine, gözden ve atlıkarıncadan uzak bir köşede; annesinin elini bıraktığı gündüz gezmesinin gecesinde uykusunu gulyabanilerin basacağı korkusunu, babasının tayin edilişiyle gittikleri her yeni şehirde taşındıkları daireye komşu iğneci bir acûzenin yaşadığı inancını ve öğretmeninin sorduğu her soruya parmak kaldırıp, yaptığı ödevlerden ve girdiği sınavlardan yıldızlı pekiyiler alarak geçirdiği ders yılının sonunda, karnesine iliştirilmiş takdirname ile eve seğirttiğinde, babasının, söz verdiği bisikleti çoktan hazır ettiğini görüp bir an önce binebilme heyecanıyla koşarken tökezleyip yere kapaklandığında beton pütürlerinin diz kapaklarını sabunsuz sürülmüş ustura gibi yakarak kanatmasından, yara kabuk bağlayıncaya dek beklemek zorunda kalışının hüznünü, burnundan akarken kuruyup kalmış sümük oluğu doğallığında taşıyan silik ve sinik çocuğun paylaşmadan yaşadığı yabancılık duygusuydu demeye getirdiğim...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Öyleyse Çek Al Beni Gözlerinin En Kahverengisine... [Şiir]
Düşvekâr [Şiir]
Yol (Cu) Luk [Şiir]
Yalvartı [Şiir]
Ayrılık Söyletisi [Şiir]
Kırmızı [Şiir]
Portakal... [Şiir]
Kimlik [Şiir]
Özür [Şiir]
Siyahla Kavrulmuş Hüzünler [Şiir]


Sedat ERGİNÖZ kimdir?

Bir 'B' harfine yaslanmışlık var bir de; diğerleri. . .

Etkilendiği Yazarlar:
NFK, İÖ, SK, NG, MS


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Sedat ERGİNÖZ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.