Hata! Klavye bağlı değil. Devam etmek için F11'e basın... |
|
||||||||||
|
Kadın çığlık çığlığa feryad ederken ağır ceza reisinin son kararı değil iki sanığı jandarmaların tüylerini dahi diken edercesine bir gerginlik yaratıyor.Duruşma salonuna giren adliyedeki görevli polisler kadını zorlukla da olsa dışarı çıkartırken mahkeme reisi heyet üyeleri hiç istifini bozmadan ona bakıyor.Kadın feryad ediyor: "Arkadaşı kandırdı onun hiç bir suçu yok o yapmadı" diye hala bağırıyor.Kırk yaşlarındaki esmer, imam bıyıklı savcı ve heyetin yüz ifadelerinde acı bir gülümse var...Ona bakıyorlar. Zavallı saf kadın bilmeden de neler anlatıyor.Senin oğlun arkdaşıyla bir gecede o parkta üç çocuğun telefonunu gasp etmedi mi? Kanun var be kadın.Gaspın cezasını bilen biliyor.En ağır bir suça verilen bir ceza.Oğluna niye zamanında sahip çıkmadın ki?...Ama yine de üzgünler.Oğlu tabiki ne yapsın zavallı kadın ciğeri yanmış fazlasıyla.Her halde bağırır, çağırır sonuçta o da bir ana. Onsekizini doldurur doldurmaz bir suç işlemiş iki lise mezunu genç.Allahtan birkaç sene daha geçmemiş.Yoksa dahası bu hızla bankada soyardı bu serseriler.Çocuğuna sahip çıkma sonrada gel burada haykır feryat et.İyi bir ana böyle bir evlat yetiştirir mi?Senin gibi anaların hergün onlarcasını görüyor bu heyet be kadın.Heyet üyeleri üzerinde bir tebessüm oluşuyor.Savcıda aynı yüz ifadesiyle karşılık veriyor.Allahtan ev kadını, bağırıyor.İstediği kadar feryat etsin.Başka türlü olsa bir de ona mahkeme hakaretten bir tutuklama çıkardı. Jandarmaların sert müdahalesiyle iki genç tutuklu karga tulumba vaziyette adliyenin nezarethanesine götürülürken kadın bu kez yerden yere yuvarlanıyor.Baronun görevlendirdiği genç avukat kadının yanında onu sakinleştirmeye çalışıyor.Üzülmüş genç avukat.Zorunlu olarak hemde hiç istemediği halde kanunun zorlamasıyla avukat tutma hakkı denilerek alt tarafı üçyüz lira karşılığı bir dosya parası ile bu iş ile görevlendirilmiş genç avukat.Ama vicdan sahibi olduğu belli ki hala kadına moral vermeye çalışıyor."Teyzeciğim sen hiç üzülme yargitay bu cezayı bozar" diyor, "Hemen karara itiraz edeceğim böyle bir ceza olmaz merak etme sen" diyor. Saatine bakıyor.Başka bir adliyede yine birkaç hırsızın davası var oraya yetişecek.Ama bu kadın onu üzmüş anlaşılan bir etki yaratmış ki ondan kopamıyor.Elli yaşlarında asık suratlı koca çeneli iki polis ise ister istemez sert bir şekilde avukata bakıyor.Ne diyorsun be kardeşim dercesine ama onlarda belki olabilir diyor, Allahtan ümit kesilmez ya düşüncesindeler.Ama yetmişlik bir fosil avukat oturduğu bankta hiç de öyle düşünmüyor.Cüppesi dahi yıllanmış sefil bir halde aynı yüz ifadesini yansıtıyor.Yılların rakı izleri suratında besbelli.Kırlaşmış kel kafası da o günleri yansıtıyor gibi.O biliyor ki yanında duran müvekkiline nasihat ediyor. Ne yargıtayı ölme eşeğim ölme iş bitti.Milleti gasp edeceksin sonra aferin diyecek halleri yok ya.Yıllanmış polis de üzülmüş bir halde..."Gel bacım şu suyu iç moralini bozma, hala Allahtan ümit kesilmez" diyor.Kadın feryatta."Benim oğlumun sabıkası yok karakol yüzü görmedi arkadaşına uydu parkta yapmışlar bir telefon için böyle ceza mı olur?"diyor... Koridordaki kalabalığın dikkatini de çekiyor kadın.Onlarda üzgün birinin oğlu bakkalı soydu diye onbeş yıl almış.Başka birinin yakını birisini tehdit etti diye yirmi yıl almış.Bir diğeri taksicinin yevmiyesini aldı diye otuz yıl almış. Hemen herkes kadının acısını paylaşırcasına ona bakıyor.Yetmişlik avukat hala gülümsüyor." Ne yargıtayı be polis tutanağı tuttu, savcı iddianameyi hazırladı, mahkemede cezayı kesti.Ne avukatı be.Bizi takan mı var?Bu bizim çömez hala neler anlatıyor.Ama zamanı geldiğinde öğrenecek Türk adaletini...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Şenol Durmuş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |