..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Özgürlük sevdası insanın başkalarına duyduğu sevgidir; güç sevdası insanın kendine duyduğu sevgidir. -Hazlitt
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > Vildan Sevil




6 Nisan 2011
Okurun Sevinç Çığlığı ve Yazarın, Kitabın Çilesi  
Yol açalım ki, her düşünce, her duygu, göçer kuşlar gibi özgürce dolanıp dursun sanal alemin göklerinde.

Vildan Sevil


İzedebiyat’ın bu iki değerli kalemi, edebiyat tarihimizde sanırım bir ilki gerçekleştiriyorlar. En değerli varlıklarını; beyinlerinden, yüreklerinden damıttıkları yapıtlarını kuşanıp yürüyorlar barikatlara...İnadına, inadına, inadına...


:CBBG:
Kalıyordu odada iki mum / Karanlığı yara yara tükenen / Ardından güneşler doldu içeri/ Göz gözü görmeyen (Göktu Kara>>İzedebiyat)

Yıllar önce bir film izlemiştim. Şimdi ne adını, ne yönetmenini, ne de oyuncularını anımsıyorum. Tek bir sahne kalmış usumda.

Gün ışığının belli belirsiz sızdığı, bir orman. Bir yerlerden çıkıp çıkıp gelen, baştan aşağı beyaz giysili kadınlar, erkekler, çocuklar...Ellerinde kitap var mıydı?.. Anımsamıyorum. Anımsadığım, herbirinin bir kitabı temsil ettiği. Kişilerin adları da simgeledikleri kitaplarla anılıyordu. Dünya klasiklerinden çeşitli kitaplar...Demek ki kitaplar öylesine yok edilmiş, okuyanlar öyle baskıya uğramışlar ki, insanlar, bilgiyi yaşatmanın yolunu yüzlerce sayfayı beyinlerine yazmakta ve gizlenmekte bulmuşlardı.

Neyse ki artık şu sanal ortam icat oldu da belleği ağır yüklerden kurtarıyor.

Okullarda, “Programda olmayan şu kitapları neden okutuyorsun?” diye soruşturmaların açıldığı, cezaların verildiği yıllardı. Suçlu yazarlar ise, çocukların katıla katıla gülüp, zevkle okuduğu Aziz Nesin, Rıfat Ilgaz ve Yaşar Kemal, Orhan Kemal vb yerli yazarlardı.

Bu kitapları okuttuğumuz için bizi gizli dilekçelerle ihbar edenler de ne yazık ki çoğu kez Din Dersi öğretmeni arkadaşlarımızdı. Yüzyüze konuşmalarımızda ise asla yaptıklarının arkasında durmaz, hemen inkâr ederlerdi. Bugünlerin alt yapısında, darbeler kadar, böyle malzemeler de yatmaktadır.

O yılların yazarlarının, o yıllarda da yapıtlarını nasıl zor yayınladıklarını biliyoruz. Kimilerine tanıklık ettik.

Bunların üzerinden otuz yıl geçti. Kitaba, yazara, okuyana, okutana yapılan baskıda değişen ne oldu?

Bugün geldiğimiz nokta şudur sevgili okur: Medyanın alabildiğine güçlenmesi, güdümlenmesi/gütmesi, en geri ideolojilerin artarak süren baskısı, her alanda ve her konuda tek tipleştirme çalışmalarının neredeyse bilimsel bir sektör hale getirilip üstümüze püskürtülmesi, ileri demokrasi adına her türlü muhalefetin her türlü şiddetle susturulması...

Susacak mıyız?... Susmalı mıyız?...

“Yazarın, Kitabın Çilesi ve Okurun Çığlığı” başlıklı yazımda, günümüzdeki baskılardan duyduğum acıyı, direnmek, susmamak gerektiğini anlatmaya çalışmıştım.
İzedebiyat yazarı Sn. Ö.F.Hüsmüllü’nün sessiz, onurlu başkaldırısını selamlamıştım.

Dün, yine İzedebiyat’ın değerli kalemlerinden, yazar, ozan/şair, çevirmen Sn.Hulki Can Duru’nun kararını coşkuyla okudum. Sn Hulki Can da bastıramadığı kitaplarını, eposta yoluyla isteyene gönderme kararı almış. Elbette hemen onun yapıtlarına da talip oldum. Yıllarca yazdıklarımı beğenmeyip çöpe atmasaydım, onlar gibi, benim de, bugün, bastıramayacağımdan kuşku duymadığım kitaplarım olsaydı, onurla ve coşkuyla yanlarında saf tutardım. Bunu yapamadığım için, onlara destek olmayı görev ve sorumluluk alanım içinde görüyorum.

Sevgili yazar arkadaşlarımız, sevgili okur!...İnsan varsa düşünce/yaratı vardır, düşünce/yaratı varsa baskı, baskı varsa direniş, başkaldırı vardır. İnsanlık bugünlere hep böyle geldi. Yarınlarına da böyle, günübirlik küçük çıkarlarını yok sayan, özgürlük ateşiyle tutuşmuş cesur yüreklerle ulaşacaktır.

İzedebiyat’ın bu iki değerli kalemi, edebiyat tarihimizde sanırım bir ilki gerçekleştiriyorlar. En değerli varlıklarını; beyinlerinden, yüreklerinden damıttıkları yapıtlarını kuşanıp yürüyorlar barikatlara...İnadına, inadına, inadına...

İmdi, bu görkemli, onurlu yürüyüşte yalnız mı bırakalım onları?...Yoksa akıl akıla verip geliştireceğimiz yaratıcı yöntemlerle eşlik edip destek mi olalım?...

Sanal alemin benim aklımın almadığı olanaklarına tanık oluyoruz. Binlerce öğrencinin evden eşya, bilezik satılarak ya da borçlanılarak karşılanan dersane paralarının, bilmem ne şifre yöntemleriyle, bilumum devlet büyüğümüzün koruması altında talan edilebildiği, çocukların geleceklerinin yok edildiği bir ülkede artık hangi vicdan susabilir? Susuyorsa eğer o vicdan, kendine nasıl hesap verebilir?

Kendi adıma ilk aklıma gelen yöntem, hem yazı yazdığımız sitede/sitelerde, hem sosyal paylaşım sitelerinde, eş, dost, aile çevrelerinde bu değerli kalemlerin girişimini duyurmak, oradan yol bir açmak. İnanıyorum ve umuyorum, korkularımızı yenersek daha nice yol buluruz.

Yol açalım ki, her düşünce, her duygu, göçer kuşlar gibi özgürce dolanıp dursun sanal alemin göklerinde. Zincirin halkaları birer birer kırılsın tuşlarda...İnadına... İnadına...İnadına...

Vildan Sevil // 06.04.2011

Not: Konuyla ilgili olarak, adı geçen yazarlarımızın yazılarına ve kitap dağıtım yöntemlerine ulaşılabilecek linkler:
Ömer Faruk Hüsmüllü: Bedava Kitap İster Misiniz?
http://www.izedebiyat.com/yazi.asp?id=97762

Hulki Can Duru: Neden Böyle Akılsızım? Neden Böyle Kötü Kitaplar Yazıyorum?
http://www.izedebiyat.com/yazi.asp?id=98035

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Değerli Yazarım
Gönderen: Göktu Kara / , Türkiye
6 Nisan 2011
Yazınızın başında şiirimden dizeler kullandığınız için öncelikle tüm içtenliğimle teşekkür ederim. Beni mutlandırdınız,onurlandırdınız.Ayrıca dikkate değer yorumlarınız için sağolun. Elinize, emeğinize, yüreğinize sağlık..




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yüzleşme kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir Dinazorun Bitmez Tükenmez Soruları
Ahtapotun Kollarında Bir Adam
Kürtaj Mı?.. Allah Senden Razı Olsun Başbakanım!..
Postmodern Tanrıça Angelina
Tecavüz Ettim, Katlettim ve Devam Edeceğim… Çünkü Benim Sırtım Kalın
29 Ekim… Elveda Eski Türkiye!… Merhaba Yeni Türkiye!..
Fahişelik... Durmadan Büyüyen Bir Pazar
Yeni Bir Yıl Daha Geliyormuş!.. Ateş Püskürüyorum!..
Gençlik Nereye Gider?.. Zorbalık Nereye Gider?.. Ya Tarih?..

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İpek Nehir, 1 Mayıs, Vay İstanbul...
Yine Tecavüze Uğradım!.. Yine Tecavüz Ettim!..
Sen Kaç Kere Doğdun Sevgili Okur?..
Konuğum Var: Cengiz Akın, Post - Modern Edebiyatta "Zaman" Kavramı, Zaman - Bilinç İlişkimiz
Ant Olsun ve Şart Olsun ki Umursamayacağım!.. Nerde Benim Şu Cımbızla Ayna?..
Kassandra'nın Güncel Kehaneti
Poetika// Sanatsal Yaratı Üstüne Fikir Uçuşmaları (Iv)
Ahhh İstanbul... Çekme Beni Böyle Kendine Kendine... Yorgunum...
Kırk Katır mı, Kırk Satır mı? Mutluluk, Onur ve Bölünmek
Belleğim... Gaddar Belleğim Benim!.. Zalim Belleğim!..

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Duruşma [Şiir]
Dedem Düşlerime Giriyor [Öykü]
Çocukların Çığlığından Göklerin Tılsımına [Öykü]
Dolunayda Uyku Tutmaz [Öykü]
Oy Madimak, Madimak!.. Sen Artık Türkülerle Değil, Ateşlerle Anılmaktasın [Öykü]
İlk Sosyalist Muhtar Fevzi Ağabey [Öykü]
Düşselin Gerçeğinde, Gerçeğin Düşselliğinde [Öykü]
Ben Ölürken [Öykü]
Gece, Mehtap, Selene, Apollon ve Ben [Öykü]
Aşk"a Geldin, Hoş Geldin!.. [Öykü]


Vildan Sevil kimdir?

Koşuşturmaktan yoruldu. Altmışından sonra, çok yabancısı olduğu teknolojiyle, sanal ortamda kalem oynatmaya kalktı. İletişim kurmak, duygu, düşünce, birikim paylaşmak, genç kuşaklardan yeni şeyler öğrenmek istedi. Yazarlık deneyimine burada adım attı. İşte böyle sınır tanımaz bir "dinazor ". . . Başarır mı acaba ?

Etkilendiği Yazarlar:
Marx, Engels, Freud, Nietzsche, Adorno, Horkheimer, Foucault, Antik Grek, Rus , Fransız yazını, Amado, Marquez, Llosa, Asturias, Lübnanlı Amin Maalouf...Elbette Nazım, Aragon, Neruda ve nice ozan/şair...


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Vildan Sevil, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.