..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Roman yazmanın üç kuralı vardır. Ne yazık kimse bu kuralların neler olduğunu bilmiyor. -Somerset Maugham
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yazarlar ve Şairler > Şevket Başıbüyük




6 Şubat 2011
Malatya"ya Yön Veren İnsanlar  
Şevket Başıbüyük
Malatya; Türkiye’nin fikri yapısına yön veren bir şehir, bizler de Malatya’ya yön veren insanlarız…. Malumunuz olduğu üzre; bu sözün patenti bendedir ama söz bana ait değildir. Hem bu söz bana ait olsaydı bu kadar kendinden bahsettirmez, literatüre geçmezdi… Zira bir sözde anlam kadar sözü söyleyenin kim olduğu da önemlidir. . Toplantıda söylediğim gibi yine söylüyorum; Başbakanımız Sayın Recep Tayip Erdoğan, Malatya’da yaptığı bir konuşmasında; “Malatya; Türkiye’nin fikri yapısına yön veren bir şehir” demişti…


:AHFF:
Malatya’ya yön veren insanlar

Toplantıda söylemiştim yine söylüyorum; “Malatya; Türkiye’nin fikri yapısına yön veren bir şehir”
Malatya; Türkiye’nin fikri yapısına yön veren bir şehir, bizler de Malatya’ya yön veren insanlarız….
Malumunuz olduğu üzre; bu sözün patenti bendedir ama söz bana ait değildir.
Hem bu söz bana ait olsaydı bu kadar kendinden bahsettirmez, literatüre geçmezdi…
Zira bir sözde anlam kadar sözü söyleyenin kim olduğu da önemlidir. .
Toplantıda söylediğim gibi yine söylüyorum; Başbakanımız Sayın Recep Tayip Erdoğan, Malatya’da yaptığı bir konuşmasında; “Malatya; Türkiye’nin fikri yapısına yön veren bir şehir” demişti…
‘Toplantı’ derken Malatya Kent Konseyi Şairler ve Yazarlar Grubu toplantısından bahsediyorum.
Malatya Kent Konseyi Şairler ve Yazarlar Grubu kurulduğundan beri (hatta Yerel Gündem 21 Kültür ve Sanat Çalışma Grubu’ndan beri) müdavim bir üyesiyim. Ne var ki Yerel Gündem 21 Kültür ve Sanat Çalışma Grubu’ndan, Kent Konseyi Şairler ve Yazarlar Grubu’na geçti geçeli çalışmadı ya da (bir önceki başkan Bahri Çavuşoğlu’nun tabiriyle) çalıştırılmadı.
Çalışmadı ve çalıştırılmadı olmuş olacak ki; -nihayetinde- geçen hafta; Malatya Kent Konseyi Şairler ve Yazarlar Grubu olarak istişare toplantısında, grubun başkanını değiştirdiler…
Kent Konseyi Şairler ve Yazarlar Grubu’nun başkanı Sayın Bahri Çavuşoğlu’nun işlerinin yoğunluğu nedeniyle, görevini, Adil Akkoyunlu’ya devretti…
E haliyle bizlere de “Hayırlı olsun” demek düşer…
Eski Başkan Bahri Çavuşoğlu’ya, şimdiye kadar yaptığı icraat ve faaliyetlerden dolayı teşekkür eder, yeni Başkan Adil Akkoyunlu’ya da ‘hoş geldin, sefalar getirdin’, diyoruz.
Hoş geldin demeye diyoruz lakin bundan böyle yeni Başkan Adil Akkoyunlu’dan çok şey bekliyoruz…
Zira bizler Malatya Kent Konseyi Şairler ve Yazarlar Grubuyuz…
Yani Türkiye’nin fikri yapısına yön veren Malatya’ya yön veren insanlarız.
Yani Dört Dörtlük (plakası bile 44 olan) bir şehrin fikir işçileriyiz…
“Dört Dörtlük şehir sloganı”ndan bahsetmişken açıklamadan edemeyeceğim…
Malatya'nın 4x4'lük şehir sloganın çıkışı, sanırım Rahmetli Cumhurbaşkanımız, Hemşerimiz Turgut Özal'ın Başbakanlığı döneminde bir gezisi sırasında bir Büyükelçinin; “Sayın Başbakanım Memleketiniz olan Malatya'nın Plaka kodu neden 44?” sorusuyla başlamıştır. Merhum Özal; (söyleyenlerin yalancısıyım) sorunun cevabını geciktirince, Büyükelçi sorduğu sorunun cevabını kendi verir… Der ki: “Sayın Başbakanım Malatya Dört Dörtlük bir Şehir olduğu için.”

Evet, Dört Dörtlük şehir sloganı buradan çıktığını söylüyorlar.
Ve o gün bu gündür, Malatya Dört Dörtlük bir Şehir olarak literatüre geçer.
Bir de Malatya için; “En delimiz Papayı vurdu, en akıllımız Cumhurbaşkanı oldu” şeklinde bir sloganı vardır, (ben buna girmek istemiyorum şimdilik.)

Hâsılı kelam; kayısıcı, politikacı, mafya, sanatçı, tekstilci, tüccar, futbolcu, çok milliyetçi kaynayan bir şehir olan Malatya’nın fikir işçileriyiz biz Kent Konseyi Şairler ve Yazarlar Grubu…
Onun için zor insanlarız…
Malatya Kent Konseyi Şairler ve Yazarlar Grubu’nun yeni Başkan Adil Akkoyunlu’ya bu yüzden çok iş düşer bundan böyle…



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yazarlar ve şairler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kafka Neden Hamamböceği Oldu
Bir Portre/mustafa Düzleme
Malatya'da Kültür Denilince...
Dipsiz Umman
Uht"ul Mukaveme"ya Tanık Mektuplar
Damla Kuyusu
"Esrarlı Ada"
Kırmızı Karanlık
"Kitap Cafer"
"Yazmaya Dair"

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir "Şişirme Duası" Hikâyesi
Kınıfır Bed Renk Olursa…
"Şişirme Duası"
Kitap Okumak Eğlenceli Bir Eylem…
Tarihe Yoculuk
Sağır Kaplumbağa
Dicle Kıyısında Bir Mağara Kent
Tasalanma Ey Reis!..
Piyerloti
Beydağı"na Kar Düştü

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Cennet Gülleri [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Çocukluğum [Şiir]
Duvardaki Saat [Şiir]
Olma Geveze [Şiir]
Özgürlük [Şiir]
[Şiir]
Bizim Kadir de Ehliyeli Olunca… [Öykü]
Vay Sözüm Vay… [Öykü]


Şevket Başıbüyük kimdir?

Edebiyatın karın doyurmadığını bile bile aç kalma pahasına yazmaktan imtina etmeyen, hayal gücünden çok izlenim ve gözlemlerini yazmaktan büyük keyif alan, yazarken adeta orgazım olan sıradışı bir yazar

Etkilendiği Yazarlar:
Roman, Hikaye, Şiir, Biyografi, Gezi


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Şevket Başıbüyük, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.