"Hayranlığı o dereceye vardı ki; yere düştü ve kendinden geçti." -Fuzuli (Leyla ile Mecnun) |
|
||||||||||
|
DİYAR-I GARİPTEN MANZARALAR Garip bir ülkeyiz. Garipliklerle dolu her yanımız. Adam birini bıçaklıyor.Bıçaklayan yakalanıyor. Ne var bunda diyeceksiniz?Bıçaklayan yakalanıyor da bıçaklanan kaçıyor.Niye kaçtıysa... Garip bir ülkeyiz. Gariplikler sarmış dört yanımızı. Bilgisayarı olanlar kullanmayı bilmiyormuş bilgisayarı. Biri,telefon açmış bilgisayarı aldığı yere.”Bilgisayarım çalışmıyor.” diye. “Fişini taktın mı?” demişler,”Fişi takmam mı lazımdı?” demiş adam. Bir başkasına telefonda bilgisayarı nasıl kullanacağı tarif edilirken “Bütün ‘pencereleri’ kapatması söylenmiş.Adam.”Biraz bekleyin lütfen “diyerek gitmiş evin pencerelerini kapatmış. Garip ülkenin garip vatandaşları dolaşıyor aramızda. Yeğenini “hoppala,haoppala!” diyerek seven dayı yeğeninin başını tavana çarptırmış.Talihsiz yeğenin trajik ölümüyle sonuçlanmış hopppala oyunu. Biz böyleyiz işte! Sevdik mi öldüresiye severiz. Garip ülkenin garip sürücüleri olmaz mı?.. Adam tutmuş bizim arabanın arkasına park etmiş. Ara tara adam yok ortalıkta.Bir saat,iki saat bekle yine yok. Dört saat sonra çıkıp geliyor.Bir özür bile dilemeden çekip gidiyor. Tabii en tabii hakkı,özgürlük var...Canı nereye isterse isterse oraya park eder. Son gariplik... Pazardayım.Adamın biri yarım kg meyve istiyor.Satıcı,”Bir kg’dan aşağı satmıyoruz.” diyor. Be hey adam! Ya parası yoksa adamın.Ya o meyve canı çeken biri için(hasata için,çocuk için) alınıyorsa... Nerde o incelik... Aklın birçok alanda hükümsüz kaldığı yerde hangi incelik?..
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © NUH KENİŞ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |