..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"...öyküyü yazan bilge, beşinci ya da altıncı göbekten kral torunu olduğumu ortaya çıkaracak şekilde belirleyebilir soyumu." -Cervantes, Don Quijote
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Anılar > Adsız




30 Ocak 2010
Sinemde Bir Yaradır (Bu Şehir)  
Adsız
Kadınlar ne ister sorusu aklıma geliyor o an. Bu soruyu okuyan kadınlar cevap olarak “aslında çok şey istemeyiz” diyeceklerdir. Sakın böyle bir cevap vermeyin. İnanın bana hiç samimi olmayacaktır cevabınız. Bence biz kadınlar çok şey isteriz her zaman. Daha fazlasını hep daha fazlasını almak isteriz. En çok istediğimiz şey -özgürlük ve yalnız kalmak- o da verilir bize nedense yine yetmez yetinmeyiz, yetinemeyiz. Yetinmezsiniz işte…


:BAEC:
Bazen bir yazı yazmak istediğimizde yazıya şöyle başlarız, 'soğuk bir yılbaşı gecesi', ya da 'serin bir Eylül akşamı' veya 'sıcak bir Ağustos günü…' Elbette bu soğukluk ve sıcaklık ülkeden ülkeye değişebilecek bir karam.

Şimdi bende yazmaya böyle başlayacağım. Aralık ayının son günü. Ve soğuk bir gün. Prensesle birlikte karagözlümü görmeye gitmek için yola çıktık.
Otogar her zaman ki gibi çok kalabalık. Ne çok insan, ne büyük telaşlar yaşıyor. Prenses çok heyecanlı. Arkadaşının yeni yıl hediyesi olarak verdiği defteri günlük haline getirip yazmaya başladı bile. Şu an o da bir şeyler yazıyor. Kısa bir yolculuk ama olsun.
Aslında ben uzun yolculukları daha çok seviyorum. Yolun götürdüğü yere giden tekerleği takip etmek, otobüs içinde bulunan yolcuları izlemek, müzik dinleyip kitap okumak çok eğlenceli. Hatta okuduğumdan bir şey anlamayıp kitabı tekrar yerine koymak bile eğlenceli.
…………..
Ve bir süre sonra sinede yara olan şehire girmek. Beni benden alıp vermemek için direnen şehirle tekrar yüzleşmek. Her defasında tepkisizce kalıvermek... Zor… Çok zor…
Sevgili Ömür: “kalabalık içinde kaybolmuş bir çocuk gibidir bu şehir” demişti.
Güzel bir benzetme evet ama bu çocuk şaşkın, yorgun, çaresiz, yükü ağır… Çok ağır ve bu yükü artık taşıyamıyor. Her an, sanki her an ayaklarının üzerine çöküverecekmiş gibi bir hali var.
Ve en kötüsü de hiç kimse dönüp bu çocuğu görmüyor umursamıyor, “halin nicedir” diye sormuyor bile.
……………….
Otobüsten indikten sonra, normalde yarım saatte gittiğimiz yolu bu kez bir buçuk saatte gittik. Yol boyunca büyük bir sükûnet ve sabırla trafiği izledim. Ne kadar sürebilir ki... Sonunda elbet gideceğimiz noktaya varacaktık. Ve o nokta karagözlümün olduğu yerdi işte.
Sabırsız ve telaşlı hali ile buğulanıverdi o karagözleri. Her zaman o bana derdi “sakın sakın ağlama” diye. Şimdi aynı şeyleri ben söyledim. “sakın, sakın ağlama çok yorgunum düşüveririm her an.” Sanırım korktu da düşmeye hazır olan bir damla gözünden düşmeden kirpiklerinde kaldı öylece.
………………..
Prensesin özetlediği gibi “kısa ama güzel bir tatil oldu.” Evet, öyle oldu gerçekten. Ama İnsan sevdiği ile konuşmaya, ona bakmaya onunla vakit geçirmeye doyamıyor nedense. Hep güzel şeyler neden çabuk biter. Çabuk bittiği için mi bu kadar güzel olur yoksa?
Her şeyin bir sonu var elbet diyerek karagözlümü okuluna bırakıp otobüse bindim.
Onun akıtamadığı o bir damla gözyaşını kendi gözyaşlarıma katarak ben akıttım.

Otobüs Kuşadası’na gidiyormuş. Bursa’da inmeyip devam etme fikri geliyor aklıma. Parlak bir fikir aslında. Hem gece yolculuğu hem saatler sürebilecek bir yolculuk.

Kadınlar ne ister sorusu aklıma geliyor o an. Bu soruyu okuyan kadınlar cevap olarak “aslında çok şey istemeyiz” diyeceklerdir. Sakın böyle bir cevap vermeyin. İnanın bana hiç samimi olmayacaktır cevabınız.
Bence biz kadınlar çok şey isteriz her zaman. Daha fazlasını hep daha fazlasını almak isteriz.
En çok istediğimiz şey -özgürlük ve yalnız kalmak- o da verilir bize nedense yine yetmez yetinmeyiz, yetinemeyiz.

Yetinmezsiniz işte…

Size sunulan bu yalnızlığı ve özgürlüğü paylaşacağınız sevdiğinizi yanınızda istemeye başlarsınız. Ya da bu sevdiğinizin “hayır yalnız kalmak senin için bir özgürlük olabilir ama bu özgürlüğü sana vermeyeceğim senin yalnız kalmana izin vermeyeceğim” diyen birini istersiniz. Ya da sizin için endişelenen, dışarı çıktığınızda gidebileceğiniz yer dahi olsa siz oraya ulaşıncaya kadar yüreği ağzında olan birini istersiniz.

Ve ya şöyle düşünün, yolun yarısında bir anda karşınıza çıkıp o yolu sizinle tamamlamayı isteyen sevdiğinize, gözleriniz yaşararak sarılmak yerine hanginiz “hayır ben tek başıma gitmek istiyorum” dersiniz.

Yol boyunca biz kadınları eleştirdim durdum.

Kadınlar.

Ah şu kadınlar.

Ah biz kadınlar.

Zor, anlaşılmaz, ve ne istediğini bilmeyen varlıklarız…


Adsız…

Not: (Alacağım bütün tepkilere hazırım diyorum ve kaçıyorum:) )



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kelimeler Biriktirdim Sana İlmek İlmek D/okuman İçin
Gülüşün Aklımda Saklı Kaldı
Seni Hep Çok Çok Seveceğim...
Yalnız Kalmak İstiyorum
Konuşma Vaktim Gelmiş Hemen Yetişmeliyim
Ne Bilmek İstersin Ey Yar?
Sevgili Leyla
Bir Şeyin Yerine Diğerini Koy (Ama) Mak
Kış Mevsimimide Sen Anlat Bana
Hayalden Hilale

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Seni Düşünürken [Şiir]
Aslında Ağlamayacaktım [Şiir]
Yanılıyor Muyum? [Şiir]
[Şiir]
Sessizce Veda Son Bölüm [Öykü]
Sessizce Veda 8. Bölüm [Öykü]
Sessizce Veda 7. Bölüm [Öykü]
Sevgilicilik Oyunu [Öykü]
Sessizce Veda 6. Bölüm [Öykü]
Sessizce Veda 3. Bölüm [Öykü]


Adsız kimdir?

Hiç bir özelliği olmayan, sıradan biriyim.

Etkilendiği Yazarlar:
Emile Zola, Beethoven, Mina Urgan, Necip Fazıl


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Adsız, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.