..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Gülün dikene katlanması onu güzel kokulu yaptı." -Mevlana
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Türkiye > osman demircan




24 Ocak 2010
Türklere Mektup  
osman demircan
Bu şehir duvarlar arasında sıkışmış bir çığlık gibidir. Ve bu şehrin duvarlarına yağlı boya resimler yapmak isterim. Ey sevgili sen treni bilirsin, uçağa binersin. Bu şehir yumrukların gül olduğu, kelebeklerin dövüldüğü bir şehirdir. Aynı ülkenin farklı coğrafyasında yaşamaktayız. Sen oturduğun sitenin çevresini duvarlarla çevirirsin.


:AIDC:
Bu şehir duvarlar arasında sıkışmış bir çığlık gibidir. Ve bu şehrin duvarlarına yağlı boya resimler yapmak isterim. Ey sevgili sen treni bilirsin, uçağa binersin. Bu şehir yumrukların gül olduğu, kelebeklerin dövüldüğü bir şehirdir. Aynı ülkenin farklı coğrafyasında yaşamaktayız. Sen oturduğun sitenin çevresini duvarlarla çevirirsin. Bense bulduğum bir duvar dibinden kaçacak delik ararım. Bu ülke kimine mezar, kimine zindan, kimine uçsuz bucaksız meydan olur at koşturur. Öyleyse önemli olan kimlik değil kişiliktir. Aynı kimliği taşırız; ama farklı kişilikteyiz. Sen hiç sönmeyen alev gibisin ben ise kar altında bir dal gibiyim. Ben üşürüm sen yanarsın. Ne kadar ilginç değil mi bana odun derler sana ateşli derler. Söyle bu ülkeyi kim cehenneme çevirir? Beni ateşlere kim atar, sana bir ormanı kim bağışlar? Sen kimliğinde Türklük taşırsın ben de. Ama ben karnı aç, yüreği perişan, her gün çalışıp çabalayan biriyim. Ben Türk'üm, doğruyum, çalışkanım; sen Türk'sün ama her işin yalan dolan. Aynı dili konuşuruz ama senin lügatinde camiyi bombalamak vardır. Zafere ulaştıracak her yol senin için mübahtır. Öldürürsün, suçu taşeron örgütlere üstlendirirsin. Bir de Türkiye'de terör var dersin. Ey sevgili bir de sosyete sosyete gezersin. Sen yumuşak bir dikensin. Ne kadar kibar bir faşistsin. Ey sevgili söyle hangi ülkenin metresisin. Yok mu senin bir kişiliğin, hep ondan bundan yardım istersin. Sen tam bir çakma madonnasın. Kendi şarkını bile söylemeyi bilmezsin. Sanatı olmayanın dünyada yeri olmaz. Sen anca kavalınla koyunları güdersin. Bu ülkeyi bir mezraya çevirirsin ya da bir mezara benzetirsin. Ama dua etmesini bile bilmezsin. Hiç karanfil ekmediğin topraklara, şimdi dalından koparılmış bir karanfil dikersin. Onu mezarını kazdığın aydınların cenazelerine çelenk diye gönderirsin. Ben bir Türk'üm ama kanımda Ermeni kanı da var, Kürt kanı da Rum kanı da var. Ben bir Anadolu'yum. Kanımla gurur duyarım, Türklüğümle duyduğum kadar. Ben ari ırk peşinde koşmam. İnsan olanın önce insanım diyenin peşinden koşarım ve bundan yorulmam. Sen de Türk'sün ama bütün şehirlerin çöp kokar, lağımların derelere akar. Tüm şehirler gökdelenlerle yıldızlara ulaşırken, sen bayrağındaki ay yıldızla gurur duyup başını göklere erdirirsin. Anca uygun adımda yürümesini bilirsin. Tüm halkına emirler verirsin; ama başka bir ülkenin çavuşundan emir alırsın. Bir de bir Türk dünyaya bedeldir dersin. Ey sevgili beni sevdiğini söylersin, sonra baldır bacak başkalarına poz verirsin. Dersin ki ne çıkar bacaklarımı başkalarına öptürmemden. Ben anca senin evine gelirim. Hayır istemem sakın benim için bir adım atma. Git ayaklarını da başkalarına yalat. Ey sevgili sen ya iki parmalığınla yürüye yürüye yardım elini uzatırsın bana ya da İtalyan ayakkabılarınla koşa koşa gelirsen yanıma. Böyle ülkenin ileriye gideceğini düşünürsün. Bu ülke için düşünürken bile bir Fransız gibi düşünürsün. Sen yemek olsan bu ülkenin topraklarında yetişmiş bir biberin içine domuz eti konulmuş dolma yemeği olursun. İçin böyle doldurulmuştur. Bir de ben de domuzluk hiç bulunmaz dersin. Millet de bunu yer ne yazık ki.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: SEN BENİ HİÇ TANIMAMIŞSIN
Gönderen: BATIHAN GOKTURK / , Türkiye
23 Ocak 2011
SEN HİÇ TÜRKÜN DÜNYAYA HAYKIRIŞINI DUYDUN MU?BAŞI HEP DİK GURURLU VE MARUR BİR MİLLETİN EVLADIDIR ÇÜNKÜ.ASİLDİR!ASİDİR!MUHTAÇ OLDUĞU KUVVET DAİMA DAMARLARINDA Kİ ASİL KANDA MEVCUTTUR!UÇSUZ BUÇAKSIZ VADİLERİ AŞAR.TANRIYA EN YAKIN YALÇIN KAYALARI AŞAR.KÜKREMİŞ SEL GİBİDİR ENGİNLERE SIĞMAZ AŞAR.1500 YIL ÖNCE ALTAYLARDAN ÇIKTIK YOLA AVRUPANIN EN ÜCRA KÖŞELERİNE KADAR ULAŞTIK.HİÇ BİR KILIÇ BOYUN EĞDİREMEDİ ONA... HİÇ BİR SİLAH ENGEL OLAMADI ONA...NE ÇİN SEDDİ NE BİZANSIN SURLARI NE VİYANA MÜDAFALARI... SORARLAR HEP BANA YASAK ELMA KIZIL ELMA MI YOKSA?SEN ŞEYTANSIN YEDİRDİN ADEME AMA KANDIRAMADIN YAFESİN OĞLUNU.TANRI TÜRKÜ KORUSUN NEDEN Mİ O VAR OLDUKÇA HİÇ BİR MAZLUMUN AHI YER YÜZÜNDE KALMAYACAK ÇÜNKÜ TANRININ KILICI TÜRK ŞEYTANIN BAŞINDA DEMOKRESİN KILICI GİBİ DURACAK!

:: SEN BENİ HİÇ TANIMAMIŞSIN
Gönderen: BATIHAN GOKTURK / , Türkiye
23 Ocak 2011
SEN HİÇ TÜRKÜN DÜNYAYA HAYKIRIŞINI DUYDUN MU?BAŞI HEP DİK GURURLU VE MARUR BİR MİLLETİN EVLADIDIR ÇÜNKÜ.ASİLDİR!ASİDİR!MUHTAÇ OLDUĞU KUVVET DAİMA DAMARLARINDA Kİ ASİL KANDA MEVCUTTUR!UÇSUZ BUÇAKSIZ VADİLERİ AŞAR.TANRIYA EN YAKIN YALÇIN KAYALARI AŞAR.KÜKREMİŞ SEL GİBİDİR ENGİNLERE SIĞMAZ AŞAR.1500 YIL ÖNCE ALTAYLARDAN ÇIKTIK YOLA AVRUPANIN EN ÜCRA KÖŞELERİNE KADAR ULAŞTIK.HİÇ BİR KILIÇ BOYUN EĞDİREMEDİ ONA... HİÇ BİR SİLAH ENGEL OLAMADI ONA...NE ÇİN SEDDİ NE BİZANSIN SURLARI NE VİYANA MÜDAFALARI... SORARLAR HEP BANA YASAK ELMA KIZIL ELMA MI YOKSA?SEN ŞEYTANSIN YEDİRDİN ADEME AMA KANDIRAMADIN YAFESİN OĞLUNU.TANRI TÜRKÜ KORUSUN NEDEN Mİ O VAR OLDUKÇA HİÇ BİR MAZLUMUN AHI YER YÜZÜNDE KALMAYACAK ÇÜNKÜ TANRININ KILICI TÜRK ŞEYTANIN BAŞINDA DEMOKRESİN KILICI GİBİ DURACAK!




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın türkiye kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sayın Başbakanım
Pkk
Değer Yargın Varsa Değerlisin
Kim Kurtaracak Türkiye'yi?
Aç Kalırım Terlik Yerim
Türkiye'de Sanat Anlayışı
Kestim Bütün Zincirlerin Damarlarını
Tekrar ve Terör
Üreyin
Özgürlük Nedir?

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sevgili Seninle Sevişmek Ne Güzel
Varlığım Bir Okyanus
Şimdi Sen Sus, İnsanlar Sussun
Yüreğimi Korkak Büyütmedim
Beylik Laflar Etmekle Olmuyor Dostum
Ah Angelina
Sen Benim En Büyük Hatamsın
Frezya
Çam Ormanı
Ey Sevgili Senin Aradığın Benim

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
En Ateşli Anımda Gel Yanıma [Şiir]
Öperek Beni Öldür [Şiir]
Cayır Cayır [Şiir]
Kar Yangınları [Şiir]
Söyle Neden Konuşmuyorsun [Şiir]
Kefenden Çiçekli Elbise [Şiir]
Gözlerim Kan Davalıdır Her Geceye [Şiir]
Martı Beyazı [Şiir]
Gül Şarabı [Şiir]
Varlığın Sevda Yokluğun Fırtına [Şiir]


osman demircan kimdir?

Yüreğimin ve beynimin tavanında buluyorum, tozlu mısraları. Aklım bir çatı katı. Gözlerim yıldızlarla dolduğunda, bakışlarımın ışıltısı vurur satırlara. İşte o zaman, şiirler bir Samanyolu olur. Mehtaplı gecelerimi vururum gözyaşlarımla biriktirdiğim göllere. Her mısra bir dal gibi düşer, şiir denizlerine. Kızıl bir duyguya boğulurum o an. Akarım ellerinize.

Etkilendiği Yazarlar:
Herkes


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © osman demircan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.