Hiçbir şey insan kadar yükselemez ve alçalamaz. -Hölderlin |
|
||||||||||
|
YALNIZLIK İSTERİSİ Dalları kırılmadan tepesine çıkılabilecek bir ağaç olmak istiyorum.Gövdesi sağlam, yaprakları çoğalan, meyveleri serinleten, dalları nereye büyüyeceğini bilen bir ağaç. Çam mı desem çınar mı yoksa kızılağaç mı bilmem. Ama ne çare ki kendimi zeytin ağacı gibi hissediyorum. Mevsimlik işçilerin sırıklarla sallayıp silkelediği, sonbaharını hırpalanarak geçiren bir zeytin ağacıyım ben. Düşün eteklerimden. Naz, niyaz, kapris saz değil bana. Başkasının güftesinden beste üretemem. Gürültünüzden kendi namelerimi duymaz olmuşum. Düşün düşündüklerimden. Ne düşman olayım size ne de dost. İki lafın belini de kırmayalım, iki lafla belimi de kırmayın. Sadeleşmek fiiline eşdeğer olsun diye ürettiğim ilaç: DOKUNULMAZLIK. Yarama dokunmayın da sarmayın da bir zahmet. Sevmez değilim ki sizi sadece ilgilenmezim. Bir yazma sebebi bulayım yeter. Üstüne iki tek paragraf patlatırım. Üçüncüsü sonuç olur oh ne ala. Nefret kusuyorum kusuyorum gibi mi görünüyor oralardan. Yok inanın hiç değil. Kimsesizleşmek de değil niyetim.inzivaya çekilip demleneceğim. Bencilliklerimizin muhattabı benliklerimiz. Halüsünasyonum dilinizdeki zeytin sırığı, kabusum bencilliklerinizin çığırtkanlığı. Karabasanım gözleriniz. Benliklerimizi benliğimiz haricinde Bir şey doyuramaz. İhsan ettiğiniz gölgeden de müteessirim. Dinleyene derdim nerde durduğum. ............... Söylemek istediklerimin satır aralarında kalmış kokuyu çıkarabilir miyim? Kendime eş düştüğüm zaman kadar hızlı deviniyor mu aklım? Kalbime sapladığım bıçak kaç fit derine gidiyorda durduramıyor akışı? Karaladıkça aklanıyorum. Düşlerime daha çok düşünce katmalıyım, Her köşeyi ayrıntılı tanımlayıp Her ifadeyi eksiksiz anlatmalıyım. Her birine arsız bir son katmalıyım. Bitmesin diye çoğaltmalıyım. Yangın külleri tüketmiyor, Gerekirse kendimi ateşe atmalıyım. Sorarlarsa açık açık anlatmalıyım. Sormazlarsa yazıp rahatlamalıyım. Küçüldükçe büyüyeceğimi unutmayıp ferahlamalıyım. Çocuğuma sarılıp sonsuza ulaşmalıyım. Hayata tutunup arzı aşmalıyım. Aşkımı tahtına oturtup saltanat yaşatmalıyım. Bir duanın parçası olup göğe ulaşöalıyım. Kadir bilip susmalıyım. Sabır dileyip taşmalıyım Yalnızlaşıp içimdeki tebessümü yaşatmalıyım. Müsaade ederseniz bir de kitap yazmalıyım. 2009 yazı.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © ESRA VIZVIZ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |