..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Hiçbir şey insan kadar yükselemez ve alçalamaz. -Hölderlin
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > Hişyar Arıkan




25 Ocak 2008
Yürek Aldatmaz  
ömür aslında bir gündür. o da bu gündür.

Hişyar Arıkan


Yürek aldatmaz. Aldatamaz. Çünkü yürek, ne tarafa yatkın olduğu konusunda nettir. Neyi, kimi sevdiğini bilir. Haylaz bir çocuktur o. Söz dinlemez.


:BAHE:
Aldatmak ve aldanmak sadece insana özgü bir duygudur. Sadece insan, bilerek ve farkında olarak aldatır. Ve sadece insan aldatıldığının farkına varabilir. Akıl aldatabilir ve kendi marifetiyle bedeni de harekete geçirebilir. Bedenin aldatması yalnızca akıl marifetiyle de sınırlı değildir elbet. Onu harekete geçiren; duygular, zaaflar, psikolojik ya da patolojik etkenler de vardır. Akıl aldatmada maharetlidir. Beden aldatmaya çoğu zaman meyillidir. Ama yürek asla aldatmaz.

Yürek aldatmaz. Aldatamaz. Çünkü yürek, ne tarafa yatkın olduğu konusunda nettir. Neyi, kimi sevdiğini bilir. Engel ve baskılara karşı dirençlidir. Haylaz bir çocuk gibidir. Bir yürekteki sevgiyi söküp atmak mümkün değildir. Sevilen kişi bile kendine bilenen sevgiyi ya da aşkı yok etmeye muktedir değildir. Ta ki; yürek, içinde beslediği sevgiyi imha edene kadar. Yürek oto-imhacıdır. Zamanla, kendi kendine tedavi olur.

Yürek ile akıl her zaman birbirleriyle uyuşmazlar. Hatta çoğunlukla uyuşamazlar da denilebilir. Birinin ak dediğine diğerinin kara deme olasılığı her zaman yüksektir. İşte, insanı asıl çekici ve çekilir hale getiren, akıl ve yürek arasındaki bu uyuşmazlıktır. Temelinde yatan çelişkidir insanı cetvel gibi doğrulardan koruyan. Bu çelişki, hayatın iki nokta arasında bulunan düz bir doğru olmadığının en büyük belirtisidir. Hayatın serpiştirildiği noktalar dağınıktır ve bu noktaları birleştirmenin yöntemleri de çeşitlidir. Kaldı ki, bu noktaları, her zaman birleştirmenin gereği de yoktur. Noktalar dağınık durdukça hayatın renkleri ve her rengin tonları da çeşitlenir.

Yürek her zaman oturaklı değildir. Sorgulama yapamaz. Yapmaya çalışsa da altından kalkamaz. Niçin sevdiğini ve nereye kadar seveceğini çoğunlukla bilemez. Dağınıktır ve toparlanması zaman alır. Tozlu rafları sever. Eski ve yırtık fotoğraflara uzun süre takılır. Dört duvar arasından hoşlanır ve edepsizdir.

Yürek nesneldir. Neyi ve kimi sevdiğini iyi bilir ve asla aldatmaz.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kanser Hastalarına Tavsiyeler
Üç Soysuz
İki Toplumsal Yara
İnsan Olmak Utanç Vericidir Bazen
Edebiyatın Biçim ve Zaman Özgürlükçüleri
Ruhumuz Bozuk Çıktı!

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yaşamalı [Şiir]
Ben O Değilim [Şiir]
Eylül Bakışı [Şiir]
Dipsiz Kuyu [Şiir]
Uzak Hayallerden Yakın Mesafeye [Öykü]
Annem Olsaydı Elimden Tutardı (3) [Roman]
Annem Olsaydı Elimden Tutardı (2) [Roman]
Annem Olsaydı Elimden Tutardı (1 ) [Roman]
Utanç Duyuyorum [Eleştiri]


Hişyar Arıkan kimdir?

Yıllardır düşündüklerime şekil vermektir arzum. Başarabilir miyim bilmiyorum ama buna kararlı olduğumu biliyorum. Hiç bir iz bırakmadan bu dünyadan çekip gitmek ne kadar acı bir şey. İz bırakanların izini sürmektir niyetim.

Etkilendiği Yazarlar:
İrvin Yalom, Amin Maalouf, Ahmet Altan, Cezmi Ersöz, İhsan Oktay Anar


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hişyar Arıkan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.