..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Her insanda insanlığın tüm durumları vardır. -Montaigne
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Gülşen ÖZALTAN




27 Ağustos 2006
Hayat Öykünü Kendin Yaz  
Gülşen ÖZALTAN
Herkes kendi hayatının başrol oyuncusudur, kendi senaryonu başkalarına yazdırma kendin yaz!..


:CFEG:
İnsanların çoğu günün en güzel saatlerini ne yazık ki, ıvır-zıvırla, tembellikle, dedikoduyla, çamur atma, öfke, küskünlük, kıskançlık ve benzeri şeylerle öldürüyorlar. Sonrada, sadece nefes alıp verdikleri için bunun yaşamak olduğunu sanıyorlar. Oysa yalnızca gerçekten sevebilse insan, öyle güzelliklerle dolar ki hayat. Zorluklar kolayca aşılır, yaralar çabuk iyileşir, birbirinin iyiliğini ister insan ve hayat cennetten de öte olur. Hatırlayın ki, “Tüm kötülüklerin, bağımlılıkların bir tek anası vardır, o da sevgisizlik.”

Nice yıllar kendisiyle birlikte yaşar insan, sonra da bir bakar ki, o kendine hiç rastlayamamış. Tıpkı Sezen Aksu’nun şarkısında ifade ettiği gibi, “Ne göreyim kendime yıldızlardan daha uzaktım.” Ne içinden geleni söyleye bilmiş yüreğini ferahlatırcasına. Belki de onu dinleyecek, onu anlayacak ve ne de onun anlattıklarını saklayacak, eylem olarak ona yardım edecek birine rastlamamıştır. ne dilediğini yapabilmiş, ne istediğini sevebilmiş, ne gönlünce yaşaya bilmiştir. Her şeye zaman ayırmış ama, kendine zaman ayırmak konusunda cimri olmuş. Hep yapacak işleri olmuş ve hiç bitmediği için de bir hayhuyun içinde kendini kaybetmiş.

Herkes kendi hayatını yazmış ama, pek çoğumuz yazdığının farkında dahi olmamış. Bugün bir düşün; yaşam defterine NELER yazmak isterdin? Yazdıklarında, düşündüklerinin ne kadarını gerçekleştirdin?.. Gerçekleştiremediklerin için kimseyi suçlama, kalk ve şöyle bir silkin, yaprak yaprak doldurduğun sayfaları koparıp atamazsın, silgi ile sil baştan silemezsin, bırak geçmişi geride. Al kağıdı-kalemi eline yazmaya yeniden başla. Bil ki yürekli olanlar yaşamda yer alırken ancak, korkaklar yalnız nefes alıp verirler. Yaşam sayfalarının sayısı sayılı, herşey zamanında gerek. Sonraya bıraktım mı, bil ki ya o tat yok, ya sonra yok. Var sanıyor insan, bakıyorsun ki bilmediğimiz o zaman dolmuş. Öyle bir geçer zaman ki, sen geçip gitmişsin ve sen kendinden bir şeyler bırakmamış isen iyiye ya da kötüye dair (Kötü izler bırakanlar asırlarca lanetle anılmıştır ve anılacaklarda.) tarihe geçecek, unutulup gitmişsindir bir asır bile anılmadan.

Öyle ilginçtir ki, çalışıp çabalayıp engelleri aşıp, dertlerle yorulup güçlenip, sevgiyle yüreğini ferahlatıp, yaşama ABC’sini okuyup yazmayı tam söküyorsun ki, yaşamı doya doya okumaya zaman bulduğunda artık vaktinin kalmadığını görüyor kimi insan, kimileri ise, bu, daha da acısı yaşamın ABC’sini ya sökemiyor ya da sökememiş olduğunun yanılgısını yaşıyor.

Zamanın henüz varken, al kağıdı kalemi eline istediğin sözleri yaz, istediğin şeyleri yap, istediğin insanları sev ve kendine herkese olduğundan daha yakın ol. Artık kendine bir merhaba de:) yaşam geri alınamaz ve ne de silgisi vardır silecek. Ne kadar az keşke dersen o kadar iyi yaşamışsın demektir.






Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sevginin Gücü

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Delilik

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Sevgi Bitermi? [Şiir]
Bir Dosta [Şiir]
Dostum [Şiir]
İstanbul [Şiir]
Bildim Seni [Şiir]
Senden Uzak [Şiir]
Özlem Yangını [Şiir]
Tükettin [Şiir]
Alıç Ağacı [Şiir]
İnsan Yok Olur [Şiir]


Gülşen ÖZALTAN kimdir?

İnsan olmak zor ve ben 38 yıldır olmaya çalışıyorum. Bu yolda pek çok bilgi edindim, pek çoğunu deneyimledim, kitaplar benim en iyi rehberlerim oldu, yazmak benim için vazgeçilmezim. Okumadan ve yazmadan hayatım eksik kalır. öğrenmek ve düşünmek sonrada zamanı gelince onu hayata geçirmek en büyük eylencem. Denemediğim hiç bir bilgiyi kimseye tavsiye etmem.

Etkilendiği Yazarlar:
pek çok bilgi var, hiç kimse herşeyi bilemez, ben ihtiyacım olan ve ilgi alanıma giren tüm yazıları okurum, o nedenlede şu yada bu yazardan etkilendim diyemem hepsinde benden bir parça bulurken, aslında bende eksik ve yanlış olanların peşine düşerim.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Gülşen ÖZALTAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.