Hiçbir zaman karakterlerimin hüzünlü olduklarını düşünmedim. Tersine yaşam dolular. Trajediyi seçmediler, trajedi onları seçti. -Juliette Binoche |
|
||||||||||
|
MELİKE Bir damla kan sıçradı karanlığa Dikildi, mütevazi bir tebessüm Vakit; son nefes öncesi... Ben, sertifikalı yalnızım Sükûnetten mezunum... Senin için sessiz besteler yaptım ‘Elveda’ya mukabil demlerde Akrabasıyım boş mektupların İyi tanırım geceleri, dostumdur karanlık... Yıldızları iliklediğim düşlerim, Aşkımın sadakasıydı, mumdan kalan elemlerde... Mirasyedi hayallere yansır gülüşlerim... Tüm güzellerin terkîbisin sen Tüm aşkların özetisin İstisna bir duygusun Melike... Gözlerine Aslı’yı sıvamışlar Dudaklarına yamanmış Şirin Ellerin Söyle hangi güzelin ?.. Yalamışsın Züleyha’nın sesini, Yüzünü çıkartamadım Çalmışsın yine bir güzelin maskesini... Bir ışık seliydin Sönüp bitmeliydin Peydâ oldu aşkım Bilemedim... Sıcağımsı bir ıslaklık çıktı ağızdan Kükredi umutsuzca kelimeler Zaman; sükûnetin dökülme ânı... Ben, mektepli yalnızım Geceleri okudum... Kimsesiz sevgimle sığınma hakkı istiyorum senden Kalbinin tenha bir köşesine... İstemiyorsan beni Süpür gecekondu hislerimi Küflü darağaçlarının gölgesine... Juliet; Leylâ’nın İngilizcesi Romeo; Mecnûn’un Britanya şubesi Ve sen; gönlümün melîkesi... Tüm çiçeklerin terkîbisin sen Tüm aşkların özetisin Bitmez bir uykusun Melike... Kaşlarına karanfil ekmişler Adımlarına düğümlü lâle Bakışlarını, söyle hangi çiçek soktu Bu kutsî hâle ?.. Yanaklarına gül bulaşmış Yüzgörümlüğü bahar yelleri Eşkâlindeki tek leke Onlar da gönüllü karışmış... Sen, en güzeliydin Görünmemeliydin Beydâ oldu hayatım Bilemedim... Bir ceset daha doğurdu gece Fırlattı bir iskelet daha Saat; gözyaşını kan geçe... Ben, nikâhlı yalnızım Karanlığa dokundum... Sızıyor kabile kabile yeminlerim Hâlbuki rehinemdiler kül kafeslerde... Yerleşiyor ruhuma tozlu rafların esrârengîz serinliği... Yıllanmış kanlar mahzeninde haraç veriyorum Biriktirdiğim kahkahalarını mafya korkulara... Altın kaplama kelepçeler ellerimi götürüyorlar Tutamıyorum umutları Gözaltında gözlerim, tutukluyum yağmura Göremiyorum bulutları... Tüm dünyanın terkîbisin sen Tüm aşkların özetisin Mâtemli bir sorgusun Melike... Yüzüne gökyüzü saklanmış, Saçlarına ırmak işlenmiş, Dilinde, klâsik türküler var... Avucuna doğmuş Güneş, İnce ince gülümsemelerinde Kaybolmuş âşıklar... Söyle, duyguların hangi kıtanın, Hislerin hangi ülke ? Barut dolu düşlerim Âteşle yaklaşma, yanarsın Melike... Bir sevdâ yeliydin Esip gitmeliydin Şeydâ oldu gönlüm Bilemedim... Melike, bir daha gitme Beni terk etme Melike...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hüseyin Yıldız, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |