..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bilim şaşkınlıkla başlar. -Aristoteles
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Yazarlar ve Yapıtlar > kuzey darıcı




26 Nisan 2005
Günlerin Köpüğü Hakkında  
zaman , mekan açmazının açıldığı an

kuzey darıcı


...


:AHGG:
türk edebiyatında örneğine rastlayamadığımız, fransız dillini bir yandan çok iyi kullanıp bir yandan esneterek zenginleştiren boris vian'ın gerçeküstücülükle yoğurup arabesküstücülük formatında aktardığı aşk serüveni günlerin köpüğü;

fareyle birlikte altı kişiden oluşan kişiler arasında ön plana çıkan iki kişi arasında gelişen aşkın ve nilüfer çiçeklerinin acımasız intikamının anlatıldığı roman kısa bir roman ( 48 saatte ancak o kadar uzun olabilirdi )... basitliğin mükemmelliğe dönüştüğü sonunun yanısıra ; ilişkileri "bütün çirkinler öldürüecek" "kızlar farkına varmıyor" daki alaycı üslupla eleştiriyor, para kazanmayı ve satın almanın bilinçaltına gönderme yaparak tutunduğu roman ; "kırmızı ottaki" inatçı düş gücünü sergiliyor...
hikayede "kısa zaman" kaygısı taşınmayabilir ama romanda kendini birçok yazarda sürekliliği sağlama açısından hissettiriyor.günlerin köpüğünde zaman kavramını mekanlarda oluşan gerçeküstü değişimlerle ve insan dışı canlılara yüklediği "fabl" özelliğiyle büyülü bir şekilde aşıyor vian.

içindeki eşyalarla birlikte chole'nın içindeki nilüfer büyüdükçe aşk ve evlilik evinin gitgide çürümesi, yosun bağlaması , pencerelerin küçülmesi , hem yukarıda bahsettiğim kısa zaman sendromunu aşıyor hemde aşkın sadece bireylerin kalbinde yaşanmadığına klavuzluk ediyor,,,yine arabesk bir şekilde aniden saçlarına aklar düşen aşçı , suskunluk yemini eden fare gibi satılmak zorunda kalınan kokteyl piyanosu gibi bir çok etken "jean paul sartre" hayranı olan umarsız üçüncü karakterin olaylar karşısındali süren umarsızlığını unutturuyor...
daha ne demeli bilmiyorum hangi kitap her okunuşunda ilkkez mi okuyorum hissi verebilir ki
zaten romanda anlık çarpıcı olaylar gibi populizm güdülmediği için kitapta olanları anlatmakta sakınca görmedm, hata sonu bile rahatlıkla söylenebilir, her okuyan beyninin büyüklüğü oranında anlayacağı için bu acımasızlık olmazdı. neyse acıdım hadi...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Dilim Sürçtü Dudağına [Şiir]
Enpatik Halimin Yarım Kalmış Mucizevi Tarafsızlığı [Şiir]
Sis - Trio [Şiir]
Cehennemde Kal Lütfen [Şiir]
İdama Beş Kala Sanığın Söyledikjleri (1) [Şiir]
Orada [Şiir]
İğne San [Şiir]
Parça Tesirli Dinsel Kriz [Şiir]
Kimlik [Şiir]
Dilkir [Şiir]


kuzey darıcı kimdir?

düş ya da gerçek ayrımını yapamadığım bu dengesizlikler trajedisinde; sanığım sadece. bu uzun yargılama döneminde, sona yaklaştığımı hissettiğim için uyuşturulmadan önce, birkaç şey anlatarak yükün küçük bir kısmını sizin omuzlarınıza yıkmak tek amacım.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © kuzey darıcı, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.