Bilmek kadar kuşku duymaktan da zevk alıyorum. -Dante |
|
||||||||||
|
Sabahında çözülmüş kirpiklerim. Hüzün kokan bir güldü annem Taşıdığı yükü Eylül'e teslim etmesi bu yüzdendi. Ayaklarına koyduğu yastıkta sallayarak uyuturdu. Elleriyle başımı okşaması, Bir güvercinin kanatlarıyla yavrusunu örtüp Uyutması gibiydi. Oyuncaklarımın kalem olduğunu anladığım zaman Çocuk olduğumu anlamıştım. Ve ne zaman ki kırdılar kalemimi, İşte o zaman büyüdüğüme karar verdim. Kalemimi kırmışlardı oysa, Çocukluk oyuncağımı kırmışlardı. Derken, aşkı öğretmeye çalışıyordu birileri. Yarı hüzün, Yarı sevinç çığlığı atmayı öğretiyordu, Böyle olmalı diyordu! Giderken, Öğrettiği aşkı, Unutturmayı öğretmeden gidiyordu. Nikotine alıştırdılar sonra, Ben yürüdükçe, uzayıp giden Gece lambalarının aydınlığında Havaya kalkardı tütün dumanları... Yoruldukça mısralar dökülürdü düşlerimden. Ve ben geceye döner ağlardım, Hüzün ağlatan kalemimden!.. Sonra şairliğimi haber veriyordu kanayan yanlarım... Kanayan yanlarım, İçimde koşan küheylanları dizginliyordu. Güneşin batışını düşlerdim Üniversitenin kalabalık yollarında... Çayımın deminin koyu olması bundandı belki. İstanbul'u neden çok sevdiğimi Anlayamadım bir türlü, O da anlayamadı. Aşkı öğretenler çekip giderken, 'Bu böyle olmalı' diyordu. Öğrendiğimi unutmadığımı, Dünyanın bütün annelerini sevdiğim Ve ülkemin bütün kızlarına ayrı ayrı Aşık olduğum gün hatırladım! Yine bir gece vakti Kalabalıklar ortasında bırakıp bedenini, Yalnız bir odaya götürdü ruhunu dedem. Miras olarak bana Hayatın acılarını bıraktı ardından... Ve ben, Ben kalemimin kırıldığı gün kırdım acıları, Orada, Kırık dökük hala!..
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © İdris ELİBOL, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |