..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsan melek olsaydı dünya cennet olurdu. -Tevfik Fikret
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Anılar > Yaşar Çilek




17 Aralık 2001
İnsanların İçini Görebilmek  
Staind'in Outside şarkısından etkilinerek yazılmıştır.

Yaşar Çilek


İnsanların içini görmek sizi ne kadar hoşnut edecektir???


:BFEJ:
Ben uyumadan önce garip bir şekilde hiç olmayacak düşler kurarım. Aslında bilirim bu düşlerin gerçekleşmeyeceğini ama yinede o düşü yaşarım bir anlık olsa bile. Gerçekmiş gibi ortamı hazırlarım kafamda, insanları canlandırırım, hatta geçen konuşmaları bile. Ama gerçek olan tek şey ise benim bunların bir anda kafadan yaratmamış olmam mesela yatmadan önce Rambo filmi izlemişsem eğer, kesin kendimi rambo yerine koyar ben olsam ne yapardım’ın üzerine kafadan seneryolar yazarım. Aslında bu daha çok tiyatro gibidir. Evet kesinlikle bir tiyatro gibi. Biraz garip geliyor biliyorum, içinizden kesin kafayı sıyırmış diyorsunuzdur, ama napayım bu böyle işte.

Yine yatmadan önce cd-player kulağımda Staind’in albümünü çalmıştım arkadaştan onu dinliyordum. Outside şarkısının melodisi çok hoştu birkaç defa daha dinleyim dedim, ama bu sefer sözlerini anlamaya çalışarak. Melodisi gibi sözleri de çok hoştu. Özetlersek şarkının sözleri insanın içini görmek ile ilgiliydi. Birkaç defa dinleyip uyuma moduna geçtim. Tabi bu arada fantezi moduna da geçmiş oluyorum.
İlginç gelmişti insanların içini görebilme gücü. Yani gerçek kişiliklerini, yalan söyleyip söylemediklerini öğrenmek. Hatta sevgilinizin size ne kadar sadık olup olmadığını ya da size ne kadar dürüst olduğunu öğrenmek. İşte bulmuştum! Fantezi tiyatromun o geceki konusu çıkmıştı.

Harıl harıl fikir üretmeye başladım, aslında fark ettim de neden gerçek yaşamda ki gibi olmasındı? Hatta benim yaşamımda olabilirdi. Evet ortam hazırdı ama kişiler. Eee, olay gerçek yaşamda geçiyorsa insanlarda gerçek olmalıydı. Buda bendim, ama benim bir çıktığım yokki. Aaa, bu durumda senaryoyu biraz değiştirmeliydim. Çevremdeki insanlarla ilişkilerimi konu aldım. Artık her şey hazırdı ve perde açıldı:
Yine bir okul günüydü, sabahın köründe doğduğuma pişman bir halde hayatı sorgularken birden hatırladım ki okul günüydü. Kalkıp yine düzenli bir şekilde 5 dakika acil tuvalet ihtiyacımı giderdikten sonra 10 dakikalık süslenme zamanım vardı( niye süsleniyorum onu da anlamıyorum ya eşeğe altın semer vur yine eşek!) sonra kahvaltı yaparken birden fark ediyorum ki geç kalmışım. Kendimi pencereden zor atıp servisi yakalıyorum. Servise binip her zamanki selamlamamı yapıyorum. Şoförün yanına oturuyorum.(bizim serviste şoför koltuğunun yanında bir de ilave koltuk var işte ona oturuyorum.) Şoförle muhhabetim iyidir. Ama saygılı adamdır laf etmez kimsenin yüzüne karşı. Kafamı yana çevirdim çantama eğildim. Biri ana avrat küfrediyor. Ühüüü hemde nasıl. Baktım kimsenin ağzı kıpırdamıyor. Dedim kendi kendime bir yanlışlık var diye. (zaten kıpırdasa senaryo olmaz salak!) Sonra okula gittim. Bizim bir matematik hocamız vardır efenim, nasıl diyeyim bilmem tam bir pislik. Yani kurtarma sınavı yapar kurtarılacak sınavdakinden daha zor sorar. Neyse böyle bir adam işte, ben ona sinir olurum o da bana. İlk derste onundu. Girdi içeri, selam verdi, oturdu yerine. Problem hızlı çözerim ben o kadar aptal olmama rağmen ama hiç saymaz hoca. Yine kalktım tahtaya çözdüm bir problem. Sonra ne oldu hoca arkadan bana bakarken içinden de ne sövüyor bana ühüüüü üh... İşte o zaman anladım ki insanların içlerinden ne söylediklerini anlayabildiğimi.(Bu arada ben bu olayları yaşarken bir yandan da felsefesini yapıyorum kendimce...) Sonra arkadaşlarımla birden top oynarken buluyorum kendimi bir pas geliyor bana bir vuruyorum topa aga, kalenin dibinden outa. Birde bir laf kalabalığı, tek anladığım şey anamın adının geçtiği.
(Bide her şey gerçekte bu olaylardan çıkardığım sonuçlar oluyor.)
Benimde bu olaydan çıkardığım sonuçlar hiçbir zaman milletin içini eşeleme, çünkü bulacağın şey senin bulmak istemeyeceğin bir şeydir. Bu doğru ya da yanlış ben bunu size bırakıyorum bide oturup siz düşünün bakalım. Eğer benle paylaşmak isterseniz e maelim: y_cilek@yahoo.com



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
s**** git başımdan [Şiir]
Hayatımı Çekilmez Hale Getiren Şeyler [Şiir]
Yine Umutsuz Anlarımdan Biri [Şiir]


Yaşar Çilek kimdir?

Daha toplasan 16 yaşındayım koca bi kalçam var ve hiç rahatsız deilim. Rutin bir hayatım var, evden okula okuldan eve. Elimden geldiğince düzensiz yaşamaya çalışıyorum çünkü bu ruhumda var. Yazdığım şeyler genelde günlük hayatta gördüğüm ya da duyduğum şeyler yani en azından fazla atmam.

Etkilendiği Yazarlar:
Tom Clancy, Forsthy, Blink 182, Yılmaz Erdoğan, Cem Yılmaz


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Yaşar Çilek, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.