Şahin bakışlı, ahu gözlü, şirin davranışlı ve tatlı sözlü idi. -Fuzuli, Leyla ve Mecnun |
|
||||||||||
|
Karşımda kubbeleriyle Topkapı. - ki padişahlar mekanı. Hemen ardına saklanmış Ben burdayım dercesine El sallıyor Ayasofya. Sultanahmet'ten selam var Süleymaniye'ye Ezanlar okunuyor Kabul olmuş selamı Dönüyorum soldan Üç yüz altmış derece İstanbul. Teker teker Göz kırpıyor Adalar Gözlerimde yanıyor Güneşten kopmuş kor misali Güzelim Burgazada. Hemen yanıbaşında Kınalı Ardı sıra dizilmiş Heybeli ve Büyükada. İnsanlar bana bakıyor Beş dakikalık balondan. Yıllara neydan okumuş Heybetiyle Haydarpaşa - ki Kars'tan çıkan şimendiferin son durağı. Geçiyor gemiler Geçti gemi Göründü 9999 pencere Selimiye Kışlası Hemen karşımda yatıyor Salacak " Hadi kalk ! Uyan " desem Sanki uyanacak. Yönüm saat beş Üç yüz altmış derece İstanbul. Mahyalar ısıtıyor Üsküdar'ı Mihrimah Sultan Camii'nden. Gözlerinde korku Ama sevecen Balık ekmek yiyor bir çocuk Yakamoz Teknesi'nden ... Yönüm saat üç. Üç yüz altmış derece İstanbul. Dolmabahçe balkonundan Ata'm beni gözlüyor. Gelirken sahil şeridinden Daha yeni uyanıyor Birbirinin üzerine çullanmış evler. Evlerin arasında Sıkışmış kalmış Galata Kulesi . Ateşlemişti hani Teşrinevvel'in bir ılık gecesi Hazerfen Mehmet Çelebi 'yi Yönüm saat on iki Üç yüz altmış derece İstanbul Yİne karşımda Kubbeleriyle Topkapı. Unuttuk sanma seni Hep karıştırdık ama Kız Kalesi mi , Yoksa Kız Kulesi mi ? Gecelere koşarken gündüzler Şehri yaşadık sende Üç yüz altmış derece İstanbul...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © cezmisuphi, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |