..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Kitaplarla dolu bir oda, ruhlu bir beden gibidir. -Cicero
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Günlük Olaylar > Özcan Nevres




5 Ağustos 2003
Artık Kavga Yok  
Özcan Nevres
CHP İstanbul il kongresinde Genel Başkan Baykal?ın artık CHP de kavga yok barış var sözlerinin üzerinden hemen sonra başlayan, yumrukların konuştuğu kavga nedeniyle televizyon kanalları ve basın sanki bu ilk


:ACIH:
Artık Kavga Yok
CHP İstanbul il kongresinde Genel Başkan Baykal?ın artık CHP de kavga yok barış var sözlerinin üzerinden hemen sonra başlayan, yumrukların konuştuğu kavga nedeniyle televizyon kanalları ve basın sanki bu ilk oluyormuş gibi çok önemli haber olarak vermeyi sürdürüyorlar. Oysa sayın Baykal doğruyu söylemişti. Artık CHP de kavga olamazdı. Niye olsun ki? Kendisine rakip olacak olanların tümünün kafasını koparıp atmıştı. Hani nerede Mümtaz Hoca, Hani nerde İsmail Cem, Aydın Güven Gürkan, Murat Karayalçın ve diğerleri? Genel Başkana rakip olacakların tümü partiden ayrılma zorunda bırakılmışsa başkan kiminle kavga edecek. Ne bilsin di kavganın bu denli ayağa düşeceğini. Sayın Baykal?ın özlediği ve istediği dikensiz gül bahçesi tam gerçekleşmişken doğrusu bu kavga hiç hoş olmadı. Doğrusu o kavga edenler çok ayıp ettiler kavga etmekle. Naylon delegelerden size ne? Adil bir seçim için önce demokrat olmak gerekir. Seçme ve seçilme hakkına kimsenin engel olmaya hakkı yoktur. Eğer bu hak naylon delegelerle engellenmek istenirse işte böyle kavgalar olur ve salonda özgürlük yerine yumruklar konuşur.
CHP nin altı oklu umdelerden biri devletçiliktir. Oysa bu günkü CHP özelleştirmenin bayraktarlığını yapıyor. Sormak gerekir. Niçin özelleştirme? Bu güne kadar yapılan özelleştirmelerden devletin eline ne geçti? Bu zarar eden işletmeler rehabilite edilemez miydi. Oysa iyi bir işletmecilik anlayışla bu işletmeler kısa zamanda kara geçirilip, devlet bütçesine katkı yapması sağlanabilirdi. Örneğin sürekli zarar eden hava yollarımızın iyi bir yönetimle süper kara geçmesi gibi.
Ben politikada İsmet Paşa ocağında yetiştim. Bu nedenle tüm değişimlere rağmen halen devletçilikten yanayım. Bu nedenle ilk defa yapılacak bir seçimde oyumu devletçiliği savunan başka bir partiye vermeyi düşünüyorum. Ne zamana kadar? CHP aslına rucu edene kadar.Yani tekrar devletçiliği savunmaya başlayıncaya kadar. Bu nasıl mümkün olabilir? Ancak Baykalizm sona erip tüm sosyal demokratlar yine CHP çatısı altında toplanıncaya kadar. İktidarın yolu sosyal demokratlara ancak o zaman açılabilir. Hangi eski CHP li ile konuşsam benimle aynı görüşü paylaştığına göre, CHP bu dağınıklıktan kurtulmayı başarmak zorundadır. CHP den kopan partiler Baykal?sız bir CHP de kolayca toplanıp iktidar yolunu açabilirler. Bu tüm sosyal demokratların görevi olmalıdır. Türkiye?nin bu toplanmaya ihtiyacı vardır. Sosyal demokratların tek bir yumruk olmasının zamanı gelmiştir. Hem de bu yerel seçimlerden önce gerçekleşmelidir ki işe yarasın.
                              ***
Yaz geldi geçiyor. En azından yaz sezonunu yarıladık. Oduncular şimdiden sokak sakak gezip odun satmaya başladılar. Kömürcüler de bir taraftan stok yaparken bir taraftan satışa başladılar bile. Kış aylarında kömürsüz ve odunsuz kalma korkusu insanlarımızı kış yakacağını erkenden almaya zorluyor. Bu kömür işi benim kafamı çok kötü karıştırıyor. Her kömürcünün pazarladığı kömür piyasanın en iyisi. Hiç kömürü kötü olan yok. Geçen yıl sitemize gelen kömürün ilk partiden sonrası tozlu ve taşlı olması nedeniyle kışın ikinci yarısında iyi ısınamadık. Bu gibi olumsuzlukları bir daha yaşamamak için kömürde sıkı bir kalite kontrolü yapılması gerekir. Kömürün kalitesi torbaların üzerinde yazıldığı şekilde olup olmadığı görevlilerce çok sıkı kontrol edilmelidir. Eğer kalite torba üzerindeki bilgilere uymuyorsa o kömürün halka satılması mutlaka engellenmelidir.
Ilık ve geç gelen, sorunsuz bir kış dileğiyle



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Baykuş ve Serçeler
ADD nin Uyarıları
Bozuk Orman Arazisi Arıyorum
Bir İstek Üzerine
Uyan Ey Türkiye Uyan
Televizyonda İçine Eder Hanım
Küçükçekmece Gölü
Yeni Yıla Bakarken
Dürüst Olabilmek
İşkence Suç Mu

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bilim Nereye Gidiyor?
Siyasetin İçinden
Pazar Günkü Gezimiz
Çok Sevmiştim Bu Kenti

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Acılarla Yaşamak [Şiir]
Özleyiş [Şiir]
[Şiir]
Bir Dosta Mektuplar 1 - 12 [Şiir]
Sevgiliye [Şiir]
Seni Düşündüm Yine [Şiir]
Alın Götürün Beni Dalgalar [Şiir]
Ah Bu Sensizlik Yok Mu [Şiir]
Bir Rüzgardır Yaşamak [Şiir]
Uyan Be Memet [Şiir]


Özcan Nevres kimdir?

1958 de gazetecilige basladim. O zamandan beri yazmaktayim.

Etkilendiği Yazarlar:
Yaşar Kemal, Ümit Yaşar Oğuzcan Fazıl hüsnü Dağlarca


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Özcan Nevres, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.