Bütün sanatlarda insanı şaşırtan bir yan vardır. -Alain |
|
||||||||||
|
Yalan; bir çok şahsiyetin bir bina misali yaşamını üzerine kurmaktan kaçınmadığı, sağlam olmadığı tescillenen temeldir. Hayalleri bir enkaz haline getirip insanların bin bir zorlukla kurduğu dünyalarını, yeri gelir güneş ışığına hasret bırakmaktadır. İnsanoğlu ne çekerse büyük küçük demeden bir liman olarak görüp sığındığı yalanlardan çekmektedir. Gözlerde çağlayan sele sebep olduğunu söylemekten hiçbir zaman çekinmem, her daim hayatlarda yer bulmasını engellemek istediğim bir gerçektir. İnsanlar küçük büyük demeden hiç düşünmeden yalanların arkasına sığınıyor; ama hesaba katmadıkları en önemli şey, kendilerini uçsuz bucaksız boş bir karanlığa sürüklüyor. Bunların yaşanmaması için de insan hayatını hesapsız kayıplara uğrattığını bildiğimiz yalanlara sığınılmaması icap ettiği bütün dünya ile paylaşılmalıdır. Üzerine inşa etmekten çekinmedikleri temelin, insan hayatında önüne geçilmesi imkansız bir felakete zemin hazırladığına bire bir şahit oluyoruz. Yazık ki bu felaketlerin önüne geçmek için bir gayret gösterilmediği, yalanların fikirlerimizde olumsuz etkiler yarattığı gözle görülmektedir. Göz ardı etmekle telafisi mümkün olmayan en büyük zarara uğradığımız aşikar. Değerli okurlarım, bu yazımı yalanlar konusunda yapmakta olduğum gözlemlerime dayanarak kaleme almak istedim ve sizlerle düşüncelerimi paylaşmakla kendimi yükümlü hissettim. Bilinmelidir ki yalanın büyüğü, küçüğü hepsi insan hayatında yer bulan güzelliklerin yok olmasında önemli bir yere sahiptir. Onun için diyorum ki hiçbir şekilde yalanların bize kazandıracağı bir şey olmadığı inancı, kalplerimizde taşınmalıdır. Zihinlerimizi beyaz yalan, pembe yalan denilen bu kirliliklerin bulandırmasına izin verdiğimiz anda, hayatımızda bir daha elde edemeyeceğimiz kayıplar olacaktır. Bahsetmekte olduğum yoksunlukların yaşanmaması için hayatımızın sağlam olmadığını bildiğimiz bu temel üzerine inşa edilmesine müsaade edilmemelidir. Eğer ısrarla yalanların hayatınızda yer almasını isterseniz, yeri gelecek etrafınızda dost namına hiç kimsenin kalmayacağını bilmeniz lazım gelmektedir. Yaşadığınız dünyayı kirliliklerden arındırmak için dilinizden düşürmekten bir an olsun vazgeçmediğiniz yalanlardan kendinizi kurtarmakla işe başlamalısınız. Tercihlerinizi doğrulardan yana kullanmadığınız müddetçe, kalplerde yeşermesi beklenen umutların yerinde yeller eser. Umutsuzluğa yer olmaması için de yapılması gereken en önemli şeyin, yalancılığın zihinlerde bitirilmesi uğraşı verilmelidir. Aslında herkesin bilincinde olduğu; fakat değilmiş gibi görünerek hayatına devam ettiği en önemli şey: yalanlar üzerine bir hayat kurmanın imkansız olduğudur. Akıllarda bulundurulması gereken bir şey daha var; imkansız diye bir şey yoktur, imkansızlık insanoğlunun arkasına kendisini gizlemek için gayrete girdiği bir perdeden ibarettir. Ateşin nasıl bir kıvılcımla insanların dünyasını yakıp kavurduğu bilinmekte, yalanlar da aynı şekilde hayatların ters düz olmasında büyük paya sahip olmaktadır. Bize küçükken her daim şu öğretilirdi :Büyüklerimiz tarafından sakın yalan söylemeyin, yalanın büyüğü küçüğü olmaz. Etrafıma baktığım zaman büyüklerimizin bize hayatın gerçeklerini gösterdiğini ve hayatımıza ışık tutan o güzelliklerden kaçmamamız icap ettiğini anlıyorum. Şu güzel sözün de hayatımız açısından ne kadar büyük bir öneme sahip olduğunu söyleyebilirim, doğru söze hacet gerekmezmiş. Dilleri nasıl alıştırırsanız bir ömür yaşamınızda etkisi aynen devam eder. Yuvaların yıkılıp dağılmasında da rolünün büyük olduğuna bütün dünya şahittir. Siz değerli okurlarıma son sözlerim; hiçbir zaman ne olursa olsun yalanların sığınılacak bir kapı olmadığı bilinmeli, onlardan medet umulmamalıdır.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hüseyin İbiş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |