..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Öküzün rengini dışında, insanın rengini içinde ara. -Mevlânâ
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Toplum ve Birey > Ahmet Zeytinci




13 Ocak 2021
Zurnanın Zırt Dediği Yer Tam Neresi  
Ahmet Zeytinci
Anladık üfleyip duruyorsunuz bu zurnaya, nefes çeviriyorsunuz bazı zaman, burnunuzdan alıp ağzınızdan veriyorsunuz, tamam onların hepsini anladık da bu zırt dediği yeri neden bilmiyorsunuz ya da bilmiyormuş gibi yapıyorsunuz? Devlet sırrı mı arkadaş bu? Yoksa meslek sırrı da siz de bunu öğrenip mesleğimizi elimizden alırsınız diye mi düşünüyorsunuz?


:HIJ:
Çok önemli bir konu gerçekten. Hayat memat meselesi gibi bir şey bu. Zurnanın zırt dediği yeri bulmamız lazım. Ey zurna ve ey zurnacılar bu zurnanın zırt dediği yeri siz biliyorsunuzdur mutlaka, bize de söyleyin de biz de öğrenelim bir zahmet.

Anladık üfleyip duruyorsunuz bu zurnaya, nefes çeviriyorsunuz bazı zaman, burnunuzdan alıp ağzınızdan veriyorsunuz, tamam onların hepsini anladık da bu zırt dediği yeri neden bilmiyorsunuz ya da bilmiyormuş gibi yapıyorsunuz? Devlet sırrı mı arkadaş bu? Yoksa meslek sırrı da siz de bunu öğrenip mesleğimizi elimizden alırsınız diye mi düşünüyorsunuz?

İnternette de araştırıyorum yıllardır ancak bir ufacık bilgiye dahi rastlayamadım bu konuda, hayret bir durum gerçekten. Ben de bu zurnanın zırt dediği yeri bulmazsam sinirimden patlayacağım hatta patlamakla da kalmayıp bu zurnacıları da patım patım patlatacağım... Eğer ki zurna zırt demiyor olsa bir şekilde böyle bir söz de hayatımıza girmezdi...

Geçmişte bazı zaman zurna çalanların karşısına geçip de limon yalarlarmış mahsustan, düşünüyorum belki de o zaman zurnacının ağzı sulanıyor ve de zurna zırt diyor, kim bilir? Ama bu bilgiyi de bir zurnacıya teyit ettirmem lazım. Olmadı Zurnacılar ve Kavalcılar Federasyonuna yazılı bir dilekçe ile müracaat etsem, bana gerekli cevapları verirler mi? Yoksa, onlarda ’’Git işine be kardeşim uğraşacak başka bir şey bul mu derler?’’ Bilemiyorum, kafam çok karışık bu konuda gerçekten...

Ya da dur dur aklıma başka bir şey daha geldi. Bizim ilin kaç tane milletvekili var? Ondan fazladır herhalde, başkent burası. Bir iktidardan, bir de muhalefetten milletvekilinin kapısını aşındırayım, gideyim kapılarına, böyleyken böyle ağam, diyeyim. ’’Ben bir vatandaş olarak sizden istirham ediyorum sayın vekillerim, diyeyim, bu memleketin çok önemli sorunlarından bir tanesidir bu, benim adıma bir soru önergesi verir misiniz rica etsem, bu zurnanın zırt dediği yer neresidir bir meclis araştırması isteseniz, ne güzel olur.’’

Yok olmadı başkentte ya da mecliste çözemedik bu problemi artık ondan sonra Birlemiş Milletler Genel Kuruluna kadar yolu var. Oraya mı taşısak ne yapsak? Güvenlik Konseyinde görüşüldükten sonra, orada da araştırır dururlar, olmadı kafaları bozulur, belki de beni vururlar... ’’Ulan hıyar ağası Ahmet misin, nesin, Birleşmiş Milletlerin hatta Güvenlik Konseyinin böyle bir problemi yoktu, ortaya bir şey attın, hani ’’Bir deli kuyuya bir taş atmış kırk akıllı çıkartamamış.’’ misali, bütün Birleşmiş Milletler buna odaklandık, başka bir şey üzerine yoğunlaşamıyoruz.’’ bunu da derlerse, artık benim dünya üzerinde ki haritada kendime yer beğenmem gerekebilir..



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum ve birey kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sizi de Beşikteyeken Kerttiler mi
Biyolojik Çöp Olmayın
Kıroloji Biliminin İncelikleri
Gerçekleri Tarih Yazar Tarihide
Sıkıyor ve Yoruyor Bu İnsanlar Bizi
Ey Türk Esnaf ve Zanaatkârı
Bu Devirde Ne Kaldı
Yapmayın İnsanı Yalnızlaştırmayın
Zahmetli İşler Bunlar
Bu Yazıda Dayak Yerleştirme Bulunmaktadır

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bilgisayar Oyunlarının Gerçek Amacı
Ramazan Kolisi ve Volisi
Karalahana Çorbası Gururumuzdur
Kamera Şakası Şaklabanlıkları
Sosyal Medya Fenamenleri
Dünyada ki Bütün Karışıklıklar Emperyalizme Yarar
İnsanları Yazalım Biraz
Bekle Bizi Mars Sıra Sende
Sam Amcaya Popomla Gülüyorum
Nolcek Bu Fenerbahçenin Hali

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bir Papatyaya [Şiir]
Babam Eve Her Döndüğünde [Şiir]
O Zamanda Bir Leştiniz [Şiir]
Bağışlayın Bizi [Şiir]
İlahi Adalet Bu Mutlak Gerçekleşecek [Şiir]
Gökyüzü [Şiir]
Hiç Tanımadığım Çocuklar [Şiir]
Bu Kadar mı [Şiir]
Melek Halamın Evi [Şiir]
Bak Bakalım Arkadaş [Şiir]


Ahmet Zeytinci kimdir?

1961 Ankara'da başlayıp devam eden bir hayat. İlk ortaokul, lise ve iki yıllık bir üniversite deneyimi, ticaret hayatı Ankara'da iki tane aslan gibi evlat biri dişi biri erkek aslan olmak üzere hayat mutlu bir şekilde akıp gidiyor. Biraz şiir, biraz öykü ve denemelerin sıcaklığında. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Nazım Hikmet, Aziz Nesin, Erich Fromm


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ahmet Zeytinci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.