"Ne elbiseler gördüm, içinde adam yok, ne adamlar gördüm sırtında elbise yok." -Mevlana |
|
||||||||||
|
Tek boynuzlu bir tay vardı peşinde Geceyi kıskandıran rengiyle Bir de Zümrüd-ü Anka... Hafiftiler tüyden bile, Zaptedilmez ve de yabandılar. Kızıl ve sonsuz gökyüzünün altında, Seher okşarken yelelerini, Rüzgârla yarıştılar. Ayakları yere değmeden daha Kattılar tozu dumana. Yağmur damlası gibi, Çiğ tanesi gibi saftılar. Yaklaştılar yaklaştılar... Sönerken birer birer yıldızlar İndiler yere, yorgundular. İlk ışıkları dökülürken günün, Bir pınarın yanında durdular. İçtiler kana kana o billur sudan. Söğüdün kuytusunda geceleyen yılkı, Uyandı yüz yıllık uykusundan. Düş müydü, gerçek miydi, Pınardan su içenler, Ne kadar da insandılar. Kanatlı doru kısrak, Zümrüd-ü Anka, Bir de tay, tek boynuzlu Ufukta kayboldular. Büyülenmiş gibiydi, Kalbini tutuşturup yakan da neydi? Allah'ım! Ne kadar da candılar. Simurg'u arayan kuşlar misali Düştü peşlerine yılkı, Kanayana kadar toynakları Günlerce koştu dört nala. Ey aşk derdine müptela, Kanatlı bir hayalle tutuşan, yanan yılkı, Bozkırların kuşlardan özgür ruhu Aşka varanları hep kanatlı sanma, Vuslata erenlerin hayalleri kanatlı. Onlar ne bir düş, ne hayal, ne de yalandılar, Ne yoldular, ne yolcu, ne de kervandılar, Uzaklarda arama aşka müptela göçmen Onlar yanı başında, can içre canandılar.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © SEYFİ ALTINDİŞ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |