..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Özyaşamöyküsü başka insanlarla ilgili gerçekleri anlatmak için eşsiz bir araç. -Philip Guedella
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe > Bayram Kaya




12 Mayıs 2016
Hafıza Mantık 3  
Bayram Kaya
İklimi süreç bir organizmadır. İnsan bir organizmadır. Sosyal hayat toplum bir organizmadır. Korunumlu bir yasayı (bencil oluşu), kendi davranışı içindeki mantıkla hafıza edip çevreyle alış (in) veriş (aut) yapmanın diyalektikti ligidir.


:HCD:
Mantık; doğada, organizmalarda, sosyal yapılarda, toplum sal yapılarda, özne yapılarda ve kuantik düzlemli elektrikti yapılarda vs. bağıntı olan ilişki düzenlerinin bir entegrasyonudur. Tekillik, bu mantıki entegrasyon içinde bulunan bir tekilliği, çeşitli konumun bağ biçimleri ile yansıtır. Bir tek bağ yansıtma içinde tekilliği adreslemedir. entegrasyon bilinir, anlaşılır, anlatılır yapan düzenli ve bağıntılı iş olmanın bütünlüğüdür.

Sistemin her biri bir işlev oluşla, organları olup; organizeyle organizma olmaktır. Organize olmak: bir geçmiş oluşup; tarihselliğini korunumlu bir referans (geri iletişmeli geri beslenmeli süreç ) etmeyi dıştan seçmeli girdilerle diyalektike etmenin sistem davranışıdır. Özgün davranış ve mantıkla bir hafıza korunumudur. Kendi ilişki tipini ve girdi çıktı çevrimlerini oluşmaktır.

İklimi süreç bir organizmadır. İnsan bir organizmadır. Sosyal hayat toplum bir organizmadır. Korunumlu bir yasayı (bencil oluşu), kendi davranışı içindeki mantıkla hafıza edip çevreyle alış (in) veriş (aut) yapmanın diyalektikti ligidir.

Siz kafanızda belli bir organizma tipi canlandırırsanız, ya da organizmayı insanla anlarsanız konuyu kavrayamazsınız. Ne insan, ne böcek, ne bakteri vs. salt organizma temsilciliği değildirler.

Bunlar organizma oluşun nihai amacı da değiller. Sistem ve organize olmak temel ve esastır. İnsan ya da fil veya toplum ya da iklimi karakter gibi oluşumlar sistemin gelip geçici kesikli sürekli var bulunmalarıdırlar.

Organizmalar (haldeki somut sistemler) bir sistem içinde geçmişte de gelecekte de; ana sistem mantığının yeni organize oluşlarının içinde bulunmalarının kesikli sürekli hallerinden oluşan bir çevrimidirler.

Sistem mantığı tüm organizmalarda aşağı yukarı aynı iken; sistemin şematik hafızası (davranışçı karakter hafızası) her organizmaya özgü olmakla farklıdır. Bir insan organizmasıyla bir iklim, ya da bir toplum organizması sistem olarak yaklaşık aynıdır.

Ama davranışçı karakterli hafıza oluşla (organizmaya özgü şematik –plastik-davranışla; organize organ el işlevler oluşuyla çok farklı birer karakterdirler. Ve sistem çeşitliliği olan organizmaları oluşurlar.

Bir entegrasyonun (sistemin) içindeki, çeşitli konum bağ biçimlerinden olan bağıntı yansımalardan sistemin, salt her hangi biriyle bağıntılı yansıtılır olması girişmesi sistemin parçalı kısmını dile getirişle, hafıza oluştur.
Hiçbir bir parçalı hafıza sistemin tümünü asla bilemez. Hafıza sistemin parçası değildir. Sistem işlevi olan konu üründür. Bu nedenle sistem hakkında bilgi sahibi olmadan, fikir sahibi olunur.

Eğer sistemin fraktal iterasyonları işlev ve ürün üzerinde varsa, sistem bu kopya iterasyonlarla işlev organ ve işlev ürün, üzerinde bilinebilirdir.

Oysa kendi oyuk devinmeli alanımız içinde bilgi sahibi oluşla, fikir sahibi olmak zorundayız. Sistem hakkında; bilim felsefesi bilmekle ancak, oldukça doğru fikir sahibi oluruz.

Bir sistem içindeki bağıntı biçimlerinin işleyişleri; çeşitli tekil yansımalarla kavranır. Ve o bağıntı; ilişki tipinin iç işleyişleri olma davranışlarıyla, sistemde vücut bulur. O bağıntının vücuda göre davranış karakteri mantıktır.

Dikkat edin kalp mantık değil, kalbin vücuda (entegrasyona-sisteme) göre işleri olması mantıktır. Tekil bağa göre (kalbe özgü olur) davranış hafızadır. Kalp vücut dışında da çalışır. Ama bu çalışma sisteme ait çalışma olmamakla bu çalışmanın sistem mantığı yoktur.

Çünkü dışta çalışan kalbin bağıntı ve girişmeli olur geri etkileşmesi vs. yoktur. Yani kalp mantıksızdır. Salt başına kalp, özel bağıntı içinde, kendi dışına da bir bağıntı iletimi, referanslı oluşu, bağıntı girişmeleri vs. olmamakla sistem dışıdır.

Eğer bir su pompası, kaynakla irtibatlı suyu boşalmıyorsa veya kaynaktan suyu alıp bahçedeki ürünü sulamak için suyu bahçeye vermeye bağıtlanamıyorsa su pompası kendi başına sistem değildir.

Su pompası bir özel bağıntı (sistem-vücut-entegrasyon çevrimi vs.) içinde yansıma bağıntı kılınmıyorsa; kendi başına kaynaktan suyu alıp ürünü sulayan mantığı oluşamaz. Çalışmasının da mantığı yoktur. Vücutla denmek istenen şey sistem oluştur. Mantık sistem oluşa eşitle sistemin biraz fazlası olmanın da kendisidir. Ve sistemin bağ enerjili yansıma ilişkisidir. Mantık sistemin bir organı değildir. Siste dışındaki bir parça da organ değildir. Hafızalıdır ama mantıksızdır. Vücut dışındaki kopmuş bir kulak (hafıza), kulak (mantık) değil et parçasıdır.

Sistem (vücut-mantık) bulma, en az iki bağıntının girişmesiyle ve o bağıntıların içinde her biri kendisi (hafıza) olmakla olasıdır. Mantık sistemin davranışı; hafıza parça ya da o ünitenin davranışıdır. Kendi başına bellek olan işlevin davranışı; ilke olarak bağıntılı olacağı veya rast geleceği işlevlerin hiç birine göre işlev ya da bellek değildir de; denktir de. Bu bir olamsılılıktı.

Bağıntı, girişme yaptığı her bir sürece filtre olur. Karşı (denk-uygun) gelir. Karşı koymakla sürtüşür direnç oluşur. Girişmelerde kırpma yapar. Sönümlendirme yapar. Bir hareketi destekler veya durdurur veya o harekete yön değiştirtir.

Yine zıtlıkların birbirini yok etmesiyle; hareketin dalgalı oluşuyla birbirine karşı kor olma parazitliğini düzleştirilmesi (lineerliği) gibi birçok bağ girişme sonuçlu yansımaları, bağıntı girişmeleri ortaya koyarlar. Bağıntılardan hiç birine göre olmasa da tekil davranışlar; sistem üzerinden bağıntılarsan girişmelerle mantıki yansıma vermesi onun bağıntılara göre olma tümleşiğidir. Ya da bağıntılara göre birleştirilmesidir. Veya işlevin bağıntılarsan olan sistem mantığına entegresidir.

Sistem içinde: işleyiş yerine, işleyişler. Mantık yerine, mantıklar. Tekillik yerine çoğulluk bağıntısıdır. Çoğulluk karmaşası yerine tümeldik tutumdur. Tekilden çoğula; çoğul olan tümelden, tekilin gördüğü iş sarfı olan enerji karşılanmasıyla, tekilin kendisine göre yaşamdan zevk almasına harcanabilir enerji stok ve sarfını (ruh halini) özelleşmeler keyfiyetidir. Sistem ruhu ve parça ruhu girişmesidir.

Yani bir tümleşik mantığı içinde tekilin gördüğü iş tekilin değildir. Tümleşiğindir. Tümleşiğe göre tekil, hep aynı şeyi (işi) yapar. Tekil hep aynı şeyi yaptığı süre boyunca tümleri üzerinde, geri beslenişiyle özel yaşamını oluşur. Sistem bir enerji sağlama ve enerjiyi dönüşme çevrim, mekanizmasıdır.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın felsefe kümesinde bulunan diğer yazıları...
El Bel Baal 2
Tarihsel 2
İrade 1
Tarihsel 1
Anlamak Gerek 71
Kurtuluşun Felsefesi (Açkı 2)
Sosyal İlişki Toplumu Hedeflemez 2
Anlamak Gerek 43
Anlamak Gerek 70
Anlamak Gerek 55

Yazarın bilimsel ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Müruru Zaman 14
Sahiplik İmanı 1
Hatırlama 1
Mal mı, İnsan mı?
Mamon'du Belirme 1
Müruru Zaman 7
Denge ve Dengesizlik Süreçleri 24
Anlamak Gerek 26
Sistem 15
Bağ Enerjisi 1

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Aslına Yüz [Şiir]
Vah ki Vah [Şiir]
İsis Dersem Çık Ereşkigal Dersem... [Şiir]
Görmez Şey [Şiir]
Tekil Tikel Tükel [Şiir]
ve Leddâllîn, Amin [Şiir]
Mavi Yare [Şiir]
Mevsimsel [Şiir]
Yıkılışa Direniş Direnişe Yıkılış [Şiir]
Meşrep 3 [Şiir]


Bayram Kaya kimdir?

Dünyayı yaşantılaşan çabalar içinde duygunun önemi hiç yitmezse de, payı giderek azalmaktadır. Sosyo toplum bazlı, genel bir açılımla başlayan çalışmalarım da; bilim felsefesi içinde olunma gayreti güdüldü. Bu nedenle yazıların tarisel, sosyo toplumsal evrimli ve türlü doğa bilim verileri güdülü çalışma olmasına gayret edildi. Genel felsefem içinde bir bilgi; ne kadar çok bağıntısıyla söylüyorsanız, o bilgi o kadar bilinir bilgidir.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.