İyi bir aşk mektubu yazmak için, neler yazacağını bilmeden oturman, kalktığında da ne yazdığını bilmemen gerekir. -Rouesseua |
|
||||||||||
|
Hani Hocam söylüyor ya… “Etrafınızdakilere dikkatlice bakınız” diye… Baktım, sonra tekrar baktım, tekrar ve tekrar baktım… “Kimler var sizinle birlikte olanlar. Sizinle beraber hareket edenler kimler?” Maalesef… Kimsecikler!.. Ya da ben göremedim… “İnsanın yaşı ilerledikçe, kemale eriyor. Gençliğinde göremediği birçok şeyi artık rahatlıkla görebiliyor.” Görüyor görmeye amma… “Aması” şu ki keşke gençliğinde göremediklerini yaşlılığında da görmeseydi, huzuru kaçmasaydı, hayal kırıklığı yaşamasaydı… Doğru; “Her tecrübenin arkasında ya bir sevinç vardır veya bir hayıflanma…” Ne yazık ki bize hep hayıflanmalar, üzüntü, keder denk geldi. Hayatımın olmayan geri dönüşümüne baktığımda başarısızlıklarım yok, şükür, kendimi başarılı görüyorum; içinden geldiğim tüm olumsuz koşullara rağmen dişimle, tırnağımla aşmaya çalıştım sarp yokuşları. Düşe kalka geldim, gelebildiğim yere… “Sizlere tavsiyem” diyor Hocam, kulak verdim. “Etrafınızdaki insanlara bir bakın bakalım, kimleri göreceksiniz. Sizi daha çok hayata bağlayan şeyler mi? Yoksa hayal kırıklığına sevk eden şeyler mi? Bir durum değerlendirmesi yapınız…” Doğrusu durum değerlendirmesini yapınca bir kez daha hayal kırıklığına uğradım. Keşke olduğu gibi bıraksaydım… Keşke etrafımdakilerle ilgili bana “keşke” dedirtecek gözlem ve izlemlerimi yapmasaydım. Hocam; “İşte bulduğunuz şey, gerçek olan şeydir” diyor buna… “Neyle karşılaşacağınızı önceden bilemezsiniz” Bilemiyoruz, iyi ki de bilemiyoruz… Önceden bilmiş olsaydık başımıza gelebileceklerini hayat bir kâbus olurdu, belki de kaldıramayacaktık bize biçilen hayıtı… Hocamın da ifade buyurduğu gibi; “İşte tam da bu nedenle insan bu dünya hayatında imtihana tabi tutuluyor. İnsan hayır ve şerle deneniyor.” İnan ki benim tek tesellim bu cümleden saklı… Allah da öyle buyurmuyor mu? “Her nefis ölümü tadacaktır. Biz, sizi denemek için şerle de hayırla da imtihan ederiz ve bize döndürüleceksiniz.” (Enbiya Suresi ayet 35) İyi ki yaşadıklarımız denenmemiz içindir ve iyi ki dönüşümüz merhametlilerin en merhametlisi ve adaletlilerin en adaletlisi olan Allah’a dır… Ya bir başkasına olsaydı halimiz nic olurdu…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Şevket Başıbüyük, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |