..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Dengeli bir rejimde yemeğin yeri çok önemli. -Fran Lebowitz
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Aşk ve Romantizm > Onur Tekin




4 Aralık 2014
Hayattan Kaçış  
40. Mum

Onur Tekin


Karar verirken ne kadar özgürüz? Ya sonrası? Peki ya sonrasının sonrası? Kaçmak, yakalanmak, kargaşa... Ah Üstad! Her şey unutuldu, oralarla bağım bir sen kaldın. Yanında olmak orada senle beraber ağaca durmak isterdim köküm sen olan meyvelerimse ben. Yani bir yanım hep sen...


:ADEI:
"Bu sükût-u derun, hem de hayatımın en önemli karar noktasında. Yarın ve sonrasının yaşanılacak halini şimdi şu anda çizmem gerekirken sen bana Kaf Dağı’nın ardından salınarak bakıyorsun. Sen ki hayatımın mihenk taşı, sen ki beynim için akıl kalbim için duygularımdın. Üstadım bu olmadı. Aklımı da duygularımı da eksikledin şimdi." diye tavına getirilmeye bir çekiç darbesi kalmış demirin kızgınlığı edasıyla konuşuyordu Asistan. Sustu. Göz bebekleri yuvalarında soğuğun en şiddetlisine maruz kalmış eller misali titriyordu. Biliyordu bir kelime dahi etmeye kalksa o titrek gözlerini durduramayacaktı. Bu ise şu an için onun adına olabilecek en kötü şeydi. Sessizce döndü arkasını ve yürüyor sayılmayacak bir hızda ilerlemeye başladı. Aklında Üstad'ı vardı. Ona bu hitabı bulana kadar birkaç yılı geçmişti. Daha önceleri Profesör diyordu ona. Ama bu hitap kendisi için çok sıradan geldiğinden Üstad demeyi seçmişti. Oraya da tek çaresinin o olduğunu düşünerek her zamanki gibi onun yanında mutlaka bir karar vereceğine inanarak gelmişti. İnanç, öyle üstün ve güçlü bir histi ki görülmeyeni görülen bilinmeyeni bilinen ederdi. Asistan bunu en iyi bilenlerdendi. Zaten de bu inançla gelmişti ki, o ruhundan akıp yüzüne yansıyan bitkinliğin sebebi de buydu. Uykusuz gecelerin gündüzündeki görüntüsüyle ve aklı kördüğüm misali karışık bir halde okuluna geldi. Kimselere görünmeme gibi bir çabası olmamasına rağmen kimse görmemişti onun geldiğini. Kendisi gibi asistan olan iki arkadaşıyla birlikte çalıştığı odaya girdi. Kendi sandalyesine oturdu ve sırtını sandalyenin sırtlığına yaslandı. Sessizce pencereden dışarıyı seyrederken kendinden geçmiş ve yaşadığı dünyaya dair maddesel her şeyle bağını koparmıştı. Tam o anda içeri yaşlılığın ilk yıllarında olmayı kabullenemediği üzerindeki tüm kıyafetlerden belli olan profesör girdi. Profesör ses tonunun tüm renklerince seslendiyse de hiçbirini duymamıştı Asistan. Profesör, kral çıplak diyerek bağıran çocuğun yanındaki insanlar gibi şaşkın bir şekilde;ö elini kanadı kırık bir serçenin çırpınmasını engellemek istercesine asistanın omzuna koydu " Evladım! Bu ne dalgınlık yavrucum?" dese de Asistan ne duydu ne de hissetti. Ölüm uykusu yerine ölüm dalgınlığına girmişti. Bu duruma artık sinirlenmeye başlayan Profesör bu kez elini bir kartalın avını yakalarkenki ansızın ve sert pençesi tavrıyla attı Asistan'ın omzuna ve onu ileri geri hızlıca sallarken sert bir üslupla "Evladım!" dedi sadece. Söylenileni duymasa da sarsıntıyı hisseden Asistan kendine geldi ve neler olduğunu anlamaya çalışır bir halde bir eliyle ceketinin üst düğmesini iliklemeye çalışıyordu. Bu konuda sakin ve bol vakitli zamanlarında bile hüsran yaşayan Asistan o anda da farklı bir son yaşayamadı. Profesör: "Bırak düğmen serbest kalsın. Boğazına idam iliğini sonra geçirirsin." derken espri yaptığına inanıyor olmalıydı ki gülümsüyordu. Asistan karmaşık duyguların içinden tebessümü seçti belki de Profesör'ü bozmak istemediğinden. Ne de olsa hem hocasıydı hem de yaşı kendinden çokça büyüktü. Tüm bunlardan dolayı onunla aynı duygular içinde olması gerektiğini düşünerek "Profesör, şey ben..." sözünü tamamlamasına müsaade etmeyen Profesör az önceki samimi hissiyatını bir kenara koyarak samimiyetsiz bir kızgınlık haletine bürünerek kaşlarını çatıp "Profesör mü?" sorusuna vurgu yapmak istercesine "mü" yü iyice uzatmıştı. Görüntü olarak vermek isteği duygunun fotoğrafını sunabilmişti Profesör ama ses tonu aynı duygunun bir parçasını hissettirmiyordu. Bu yüzden şaşırmıştı Asistan. Ve o anda Profesör'ün hangi duyguya sahip olduğunu anlamaya çalışıyordu. Beden dilini de ses tonunu da iyice süt liman eden Profesör konuşmaya devam etti. Belli ki ne kızgındı ne de alay ediyordu. Sadece biraz kırgındı. Derin bir nefes alıp ellerini yere paralel kaldırıp ileri doğru uzatarak avuç içlerini dua edercesine göğe çevirip başının üst kısmını hafif sağa doğal olarak da çenesini hafif sola uzatarak "Bana Profesör diye hitap etmeyi bırakalı çok uzun zaman oldu sanıyordum." dedi. Bu duruma önce sevinen ama hemen ardından kendisi için değerli olan birini üzdüğünü görüp üzülen Asistan bu günün hiç de yaşanılası bir gün olmadığını hissetmeye başlamıştı. Artık bu gün içinde konuşmak yürümek yemek içmek dahası yaşamsal bir faaliyette bulunmak istemese de özür dilemesi gerektiğinin farkındaydı. Özür dilemek diye geçirdi aklından ve bu düşüncesinin hemen arkasına ekledi bu benim için çok kolay bir şeydi. Bunları düşünürken farkına varmadan adeta biriyle konuşuyormuş gibi beden dili kullanıyordu. Durumun ciddiyetini anlayan Profesör, Asistan'ı sakinleştirmek için diksiyon derslerinden çıkma bir sesle söze başladı. "Unut gitsin evlat. İçinden nasıl geliyorsa öyle davran. Ben sadece..." bunları söylerken sevginin sakinleştirici gücünden faydalanması gerektiğini düşünerek onun omzuna elini koymuş ve eliyle omzu ile boynu arasını hafiften sıvazlıyordu. Bir müddet ikisi de sadece pencereden o güzelim güneşli havayı seyre daldılar. Zamandan ve mekândan soyutlanıp düşüncelerinin onlara sunduğu zevki yaşadılar sadece bir süre sonra söze başlayan yine Profesör oldu ve kaldığı yerden kaldığı ses tonuyla konuşmaya devam etti. "Ben sadece senin bu sözü samimiyetsiz ya da daha doğru ifadesiyle mecburi bulduğun için kullanmayı sevmediğini hatırladım ve benimle daha içten konuşmanı istediğim için böyle bir tepki verdim." sözünü henüz bitirmişti ki göz göze geldiler. Artık konuşması gerektiğinin farkına varan Asistan söze başlamak istedi ama neresinden başlayacağını bilemedi. Bu sebepten ellerini koyacak yer bulamıyordu. Bu onda hep olurdu ne konuşacağını kestiremez ya da nasıl başlayacağını bilemezse elleri anlamsızca vücudunda dolaşmaya başlardı. Ardından şeylerle dolu cümleler gelirdi ama bu kez biraz daha dikkatli olması gerektiğinin farkındaydı. Bu düşüncelerden sıyrılıp “Hocam, ben biraz dalmıştım ve ansızın sizi karşımda görünce şaşırdım ve o panikle de kullanmayı sevmediğim ve bunu sizinle paylaştıktan sonra sizin de anlayışla karşılayıp ‘Söyleme o zaman.’ dediğiniz o söz ağzımdan istemsizce fırladı. Sizi üzmek istemediğimi bilirsiniz. Bunun için sizden özür diliyorum.” Dediğinde tüm bu sözleri içinde bir tane bile “şey” kelimesi geçmeksizin söyleyebilmiş olmanın verdiği bir gururunu yaşıyordu. Profesör biraz alaycı biraz da anlayışla “Biraz mı, ansızın mı? Kaç dakikadır sana varlığımı sezdirmeye çalışıyordum, sense öyle bir dalmıştın ki tüm çabalarımı nafile çıkarttın be evladım.” dedi. Tekrar özür dilemesi gerektiğini hisseden Asistan “Özür dilerim.” Diyebildi sakin ve üzüntülü bir ses tonuyla. Ama bu kez bir fark vardı ki o da üzgünlüğünün sebebiydi. Hocasını kırdığı düşüncesinden kurtulmuştu çünkü az da olsa onu tanıyordu. Konuşma şekli ve ses tonundan da anladığı üzere kırılmamıştı. Asistan’ınsa üzgünlüğünün sebebi Profesör’ün gelmesinden dakikalarca öncesindeki vermeye çalıştığı ama bir türlü veremediği kararıydı. Durumun farkında olan hayat tecrübesiyle dolu olan Profesör, Asistan’ın yanına yaklaşıp yine elini onun omzuna atarak konuşmaya başladı. “ bak evlat bizler özgür insanlarız değil mi?” Asistan soruyu onaylarcasına başını bir emme basma tulumba misali yukarı aşağı salladı. “ O halde bir ayağını kaldır.” Duyduğu istek karşısında şaşkınlığa düşen Asistan kendisinden istenileni yapmak için sordu:”Hangi ayağımı?” cevap kısa ve netti “Özgürsün.” Hâlâ şaşkınlığından sıyrılamamış olan Asistan hemen sol ayağını kaldırdı. Vereceğin dersin can alıcı kısmına geldiğinin farkında olan Profesör beklemeden ekledi “Şimdi de diğer ayağını kaldır.” Zaten bu olayı anlamsız bulan Asistan, iyice anlamsız bir işin içine düştüğünü düşünüp ve hocasının bu isteklerle kendisine nasıl bir ders vermeye çalıştığını anlamaya çalışırken “ Bu imkânsız hocam.” dedi. Vermeye çalıştığı mesajın uygulama biçiminin de istediği gibi gitmesinin verdiği huzuru da hissederek “Gördün mü evlat, özgür olmasına özgürüz ama sadece ilk kararlarımızda bu kadar özgürüz. Sonrasında ise kararlarımız özgürleşiyor ve bizi istediği gibi yönlendirmeye başlıyor. İpi kararlarımızın eline vermeden özgürlük sırası bizdeyken bu hakkımızı doğru kullanmalıyız. Ama şunu da unutmamalısın ki hayat bir matematik değildir. Karşılaştığımız problemi basitçe bir ya da birkaç formül kullanarak çözemeyiz. Matematik problemlerinin bir doğru üç ya da dört yanlışı vardır. Hayatınsa birden fazla doğrusu birden fazla kaybı vardır. Aslında her seçim birçok şeyin seçilmeyişidir. Bizler öngörülerimiz doğrultusunda seçimlerimizin bize sunacağı kazançlara bakarak seçim yaparız. Bazen ki maalesef çoğu zaman tahminlerimizde yanılırız. Elbette ki tüm kararlarda olmasa da geri dönüşler yapabilir, kararlarımızı değiştirebiliriz. Fakat bu noktada bile kaybımız vardır, hiçbir zararım olmadı diyebileceğimiz dönüşlerimizde dahi bizim için çok ama çok değerli olan ancak kıymetini pek bilemediğimiz zamanımızı kaybederiz. Olabilecek tüm kayıplarımızı kenara koysak dahi sadece zaman kaybetmemek adına bile en az senin kadar düşünmeliyiz ve düşünceli olmalıyız. Tüm bunlara rağmen en kötü kararın bile kararsızlıktan iyi olduğunu söylememe gerek yok sanırım.” Bunları söylerken yaptığı tüm konferanslardaki bilgiçlik hali ve kendinden eminliği yine üzerindeydi Profesör’ün. Bu konuşmaların onu rahatlatacağını biliyordu çünkü bunlar sadece fikir değil yaşanılmışlıkların üzerine kurulmuş cümlelerdi. Profesör, ders kitaplarındaki anlatılan bilgileri –hoşuna gitse bile- insanlar üzerinde görmeden paylaşmazdı. Onun için bir bilgiyi değerli kılan iki şey vardı: “Geçerlilik ve Uygulanabilirlik” Önce empati yapar ve kendinin öyle bir durumda ne düşüneceğini düşünürdü. Bununla da yetinmez başka insanlarda o durumun yarattığı etkiyi ölçer ve tepkilerini ve de tepkilerinin sonuçlarını gözlemlerdi. Zaten de ona göre başarısındaki sır buydu: gözlem. Asistan’a anlattıklarında tüm becerileri vardı Profesörün. Paylaşmaktan en çok zevk aldığı konuydu bu konu.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Teşekkür
Gönderen: Onur Tekin / , Türkiye
13 Aralık 2014
Olumsuz gibi dursa da aslında benim için çokça olumlu olan bu yorumunuz için teşekkür ederim.İlginç olanı ise şu ki:" Bu hatayı şimdiye kadar nasıl fark etmemişim." İnşallah bundan sonraki hikayelerimde bu önemli noktayı atlamam ve daha kolay okunup anlaşılan yazılar yazabilirim...

:: ............
Gönderen: Kâmuran Esen / ,
13 Aralık 2014
Her şey iyi de Sevgili Onur Tekin; yazınıza paragraf düzeni uygulayın. Dinlenmesi olmayan uzun bir yol gibi yazınız. Duraklar istiyorum. Lütfen! Teşekkürler. Sevgiyle.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kibir: Ateş ve Ölüm - 2 -
Bedevi Çoban'ın Hayalleri
Kibir: Ateş ve Ölüm - 1 -
Buluş

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ezan, Varoluş ve Ölüm [Deneme]
Saygıdeğer Öğretmenim [Deneme]


Onur Tekin kimdir?

Elinde kalem, dilinde kelam. Fıtratının gereğini her şartta yapan ya da yapmayı arayan. . Dilin formülünü görüp özümsediğinden beri için için cehennem ateşiyle yanan ve yazmakla cennet bahçelerine dalan. .

Etkilendiği Yazarlar:
Erdem Beyazıt, Mehmet Akif Ersoy, Necip Fazıl Kısakürek, Nazan Bekiroğlu...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Onur Tekin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.