Şiir, tarihten daha felsefidir ve daha yüksekte durur. -Aristoteles |
|
||||||||||
|
Gazimağusa Sanat Tiyatrosu 19 Şubat 2013 Salı gecesi Mağusa Maarif Koleji Salonu'nda yeni bir oyunla seyircilerinin karşısına çıktı. "GAVUN DEĞİL Kİ KOKLAYASIN" Oyun, İlke Susuzlu tarafından kaleme alınmış tek perdelik bir kabare türü. Müziklerle donatılmış, günlük konulara yer verilmiş, ölüm, düğün ve doğum gibi geleneklerimizi anlatan bir oyun. Oyunu izlerken ister istemez gülüyorsunuz. Çünkü aynı zamanda hicivlere de yer verilmiş. Para, mal, mülk sorunları, bunların ortaya çıkardığı sorunlar, işsizlik sorunu, yanlış evlilikler, aile kavgaları, siyaset ... kısaca toplumda yaşadığımız sorunlar ince hicivlerle aktarılmış sahneye... Oyun mezarlıkta başlıyor. Eşinin ölmesiyle ağıtlar yakan kadının vasiyetname okunduktan sonraki aldığı tavır görülmeğe değer doğrusu. Çünkü kendisine yeteri kadar miras kalmadığını öğrenince bu defa ölen eşin ardından söylenmedik laf kalmıyor. Mal, mülk hırsının insanı bir anda nasıl değiştirebildiğine şahit ediyor bizi. Mevlit dahi bu havada geçiyor. Sözde ölen kişinin ardından ağıtlar yakılıyor, dualar okunuyor. Oysa gerçekte dedikodu yapılan bir yer oluyor mevlid evi. Kime ne kaldı? Kim ne alacak? Kavgası devam ediyor. Bu arada para için gençlerin birbirleriyle yakınlaşması ve evlendirilmesi dahi düşünülüyor. Amaç para, mal mülk yabancıya gitmesin ve kız, iyi bir gelecek bulsun. Oyunda kültürümüz, dilimiz ve geleneklerimiz en ince noktalara kadar ele alınıyor ve seyircilerin gülmesine ve gülerken de düşünmesine yol açıyor. İlke Susuzlu oyun broşüründe şunları dile getiriyor: "Geleneklerden yola çıkarak kaybolan veya kaybolmaya yüz tutmuş değerlerimizi, günden güne apartmanlaşan dünyamızda ve ülkemizde yitirdiğimiz insan ilişkierini mercek altına aldık. Geriye dönüş söz konusu değilse elbette, zaten bunu istemiyoruz. Bizim istediğimiz ve anlatmaya çalıştığımız kültürel değerlerimize sıkıca sarılmak. Onları yitirirsek kayboluruz, yok oluruz." Neden "Gavun gibi koklamak?" sorusuna ise şu cevabı veriyor İlke Susuzlu: "Hiç bir şey dışardan bakıldığı gibi değildir. Görünüş yanıltıcıdır. Bakmakta olduğumuz bir resim bize gerçeği ne kadar analatabilir? Anlatamaz. Gördüğümüz kadardır her şey, duvarın arkasındakini göremeyiz. Kimsenin içini bilemeyiz. İşte bu yüzden "Gavun Değil Ki Koklayasın" Bu deyim kulağa hoş geliyor. İçten ve samimi bir deyim. Koklama sözcüğü burada ironik olarak kaleme alındı..." İlke Susuzlu, tüm sıkıntılara ve yokluklara rağmen Mağusa Sanat Tiyatrosu'nun varlığını sürdürdüğünü ve tiyatro oyunlarını seyirciyle buluşturduklarını söylüyor. Sorunlarının başında en büyük dertlerinin salonsuzluk olduğunu belirtiyor. Geçmiş yıllarda Mağusa Belediyesi'nin küçük ve tiyatro için çok uygun olmayan salonlarını kullandıklarını bu sene ise, imdatlarına Mağusa Maarif Koleji Müdürlüğü'nün yetiştiğini belirtiyor. Mağusa Maarif Koleji Müdürü Sayın Bahadır Volkan okul salonlarını bu sene düzelterek oyun oynanmasına uygun hale getirmiş ve sahnelerini Mağusa Sanat Tiyatrosu'nun kullanımına vermiş. Gerçekten taktirle karşılanacak bir davranış. Biz de Sayın Volkan'ı bu davranışından dolayı kutluyoruz. Gavun Değil ki Koklayasın oyunu Nisan ayına kadar Mağusa Maarif Koleji salonunda sahnelenecek. Daha sonra Kıbrıs genelinde turneye çıkacak. Oyunda şu isimler görev alıyor: Tutku Kahveci, Fedaiye Mirillo, Şenay Aktuğ, Meryem Keskinel, Mercem Adıgüzel, Tülin Susuzlu, Hayriye Külafa, Nidai Tancer, Nazım Muhtaroğlu, Zemzem İnce, İbrahim Ağır, İlke Susuzlu, Sürel Uluçay, Pınar Solak, Necmi Şirin. Yönetmen İlke Susuzlu, Teknik Yönetmen Tülin Susuzlu Keyifli bir gece yaşamak ve gülmek için görülmeye değer bir oyun... İyi seyirler...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |