..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sorularla dolu bir kitap... hiçbir zaman eksiksiz olamaz. -Robert Hamilton
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Günlük Olaylar > Ömer Faruk Hüsmüllü




17 Ekim 2012
Kokulu Şehir - İstanbul  
Ömer Faruk Hüsmüllü
Günlerdir İstanbul kokuyor, daha da kokmaya devam edecek.Sokakları sabunla ya da deterjanla yıkandı da ondan mı kokuyor?Hayır.Öyleyse ne mi kokuyor?B.. kokuyor. Daha kibarca söylersem hayvan dışkısı kokuyor.


:AADI:

Günlerdir İstanbul kokuyor, daha da kokmaya devam edecek.

Sokakları sabunla ya da deterjanla yıkandı da ondan mı kokuyor?

Hayır.

Öyleyse ne mi kokuyor?

B.. kokuyor. Daha kibarca söylersem hayvan dışkısı kokuyor.

Megakent olmasıyla ve çağ atlamasıyla(!) övünülen İstanbul’un her yanına kurbanlık satış yerleri kuruldu. Hem de yerleşim yerlerinin tam ortasına, evlerin hemen yanı başına.

Vatandaş, kapısını penceresini açamıyor, balkona çıkamıyor. Havaların sıcak geçmesi de bu işkenceyi çekilmez hale getiriyor.

Bir de astım hastaları ve diğer solunum yolu rahatsızlıkları olan insanlar açısından ele alırsanız, olayın vahametini daha iyi anlarsınız.

Bu ilkelliği ise dillendiren hemen hemen hiç yok. Sadece geçen gün Kanal-D haber bülteninde ele alındı. Çekmeköy’de vatandaşların bu iğrenç kokudan yakınmaları verildi.

Ben de bu Çekmeköy’deki kurbanlık satış yerine 400-500 metre uzakta oturuyorum. Yüzlerce dönümlük bir araziye binlerce kurbanlık hayvan getirilmiş. Satış yeri apartmanların, sitelerin bitişiği…

**

Saygıdeğer(!) siyasilerimiz!

Güzel İstanbulumuzu bazılarına rant sağlama gayreti ile beton yığını haline getirip çağ atlattınız.

İstanbulumuzun trafiğini içinden çıkılmaz bir hale getirerek çağ atlattınız.

Deprem olduğunda vatandaşın koşacağı binlerce toplanma yerini binalarla doldurarak çağ atlattınız.

İstanbulumuzun yeşilini yok ettiniz, dolayısıyla doğallığını öldürerek çağ atlattınız.

Şimdi de:

Bırakın medeni olanını, Afrika’nın geri kalmış bir ülkesinde bile rastlayamayacağınız kokulu bir şehir, mega bir ahır yaratarak İstanbulumuza çağ atlattınız!

Doğrusu emeği geçenleri kutlarım(!)

Kutlarım da, sahi “bunu nasıl başardınız?” diye sormaktan da kendimi alıkoyamıyorum.

**

Evet, artık ben de İstanbul’a çağ atlattığınıza(!) inanmaya başladım, ama bu atlatış ileriye değil, geriye doğru…

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Teşekkürler Hulki Can Bey.
Gönderen: Ömer Faruk Hüsmüllü / , Türkiye
18 Ekim 2012
Maalesef bu öyle basit bir rahatsızlık değil, insanı yaşamaktan nefret ettiriyor. Maskenin de sorunu çözeceğini zannetmiyorum. Ama desenize kendi halkına biber gazı sıkanlar açısından bu koku olayı sıradan bir şey sayılır. Değerli yorumunuza teşekkür ediyor, bu vesile ile selam, sevgi ve saygılarımı iletiyorum.

:: Mega ahır :)
Gönderen: Hulki Can Duru / , Türkiye
18 Ekim 2012
Sn Hüsmüllü, çok haklısınız, İstanbul'a megapol yerine mega-ahır demek daha şık oluyor. Ama merak etmeyin ileri demokrasilerde çareler tükenmez. Kokudan rahatsız oluyorsanız maske takabilirsiniz. Fakat endişe etmeyin: Mutlaka en kısa zamanda kentin dört bir yanına hijyenik dev ahırlar inşa edilerek hayvanların barınabileceği ve dışkıların kanalizasyon sistemine yönlendirileceği modern bir ortamlar sağlanacaktır.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kitapları Yakın, Kütüphaneleri Yıkın!
Ekonomi Uçuyor
Dönme Paradoksu!
"Gibi" Yapmak
Korkuyorum Korkuyorsunuz Korkuyorlar
Bilip de Bilmiyormuş Gibi Yapma (K) !
Panpiş İle İlgili Bu Haberi Hiçbir Gazete Yayımlamaya Cesaret Edemiyor
Elalemin Uçkuru ve Ortadoğu’da Dökülen Kan
Güncellenmiş Yaşam Tüyoları
Hovarda Milletiz Vesselam (!)

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Atatürk’ün Ordu - Savaş ve Barış Hakkındaki Sözleri
Türk Devletleri Ne Zaman Kuruldu ve Ne Zaman Yıkıldı?
İnsanoğlu Dur ve Dinle!
Kitapsız Bir Din Doğdu,haberiniz Var mı?
Kızılderili Soykırımı / American Natives Genocide
Bayrağın Türklerde Önemi
Facebook’a Bir Önerim Var
Mağaranın Kamburu Romanından Seçmeler…
Eleştirinin Eleştirisi - 3
İktidara Gelebilmek İçin Tüyolar!

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Siyasi Taşlama: Neşezâde - 2 [Şiir]
Siyasi Taşlama: Karamsarzâde [Şiir]
Kusurî"den Tırtıklama [Şiir]
Zam Zam Zam... [Şiir]
Tırtıklama (Kazak Abdal'dan) [Şiir]
Yoklar ve Varlar [Şiir]
İstanbul,sana Âşık Bu Kul [Şiir]
Âşık Dertli"den Tırtıklama [Şiir]
Namuslu Karaborsacı [Şiir]
Dostlarım [Şiir]


Ömer Faruk Hüsmüllü kimdir?

Uzun süre Oruç Yıldırım adını kullanarak çeşitli forumlara yazı yazdım. İddiasız iki romanım var. Çok sayıda siyasi içerikli yazıya ve biraz da denemelere sahibim. Emekli bir felsefe öğretmeniyim. Yazmaya çalışan her kişiye büyük bir saygım var. Çünkü yazılan her satır ömürden verilen bir parçadır.

Etkilendiği Yazarlar:
Az veya çok okuduğum tüm yazarlardan etkilenirim.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ömer Faruk Hüsmüllü, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.