..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Gerçek bir sevgide diğer insanın iyiliğini istersin. Romantik sevgide diğer insanı istersin. -Margaret Anderson
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yazarlar ve Şairler > Şevket Başıbüyük




11 Eylül 2012
Huzur Sokağı  
Şevket Başıbüyük
Huzur Sokağı’ size ne ifade eder bilmem ama benim için… Huzur Sokağı’nı çocukluktan gençliğe ilk adım attığım yıllarımda okumuştum… Anlaşılan yeni sezonun favori dizilerinden biri olacak Huzur Sokağı.


:ABHG:
‘Huzur Sokağı’ size ne ifade eder bilmem ama benim için…

Huzur Sokağı’nı çocukluktan gençliğe ilk adım attığım yıllarımda okumuştum…

Şimdi aynı eseri okusam -muhtemelen- aynı tadı ve duyguları hissedemem/alamam.

Kesin alamam çünkü o dönemler; rüştüne ilk adım attığım, delikanlılık yıllarımın en heyecanlı günleriydi benim.

Aslında ‘Huzur Sokağı’nı, yalnız bir aşk romanı değil, aşkla birlikte bir dava romanı olarak algıladığımızdan, ya da ketum ruh dünyamıza tercüman olduğu için bizleri heyecanlandırıyordu.

Zira bu eser Türkiye’nin son 40 yılına damgasını vuran bir eser.

Bir döneme tanık olarak üç kuşağı etkisi altına alan Huzur Sokağı; 1970’te ünlü yönetmen Yücel Çakmaklı tarafından ‘Birleşen Yollar’ adıyla sinemaya uyarlanmış ve bu filmde Türkan Şoray ve İzzet Günay oynamıştı.
Şimdi de atv’nin en iddialı yeni dönem projelerinden biri olan ‘Huzur Sokağı’; Set Film olarak izleyicilerin karşısına çıktı…

Atv’nin ekrana taşıdığı “Huzur Sokağı” dizisi tutar mı tutmaz mı, bilmem…

Ancak Ali Eyüboğlu, “Başörtülü ilk dizi ATV'den” başlıklı Milliyet gazetesindeki köşesinde; “Şayet bu iş başarılı olursa başta Şule Yüksel Şenler olmak üzere 'islamcı', 'maneviyatçı' yazarların önü açılır, aksi takdirde bu düzen böyle sürer.” diyor…

Ben,bu düzenin böyle sürmemesinden yanayım.

Dizi ‘başarılı olursa 'islamcı', 'maneviyatçı' yazarların önü açılır’mı, bir şeyler değişir mi, değişmez mi, zaman gösterecek…

Zaman gösterecek ancak dizi şimdiden “iki numara'nın çok istediği bir dizi olmuş”

Zira dizi başladığında, başı açık olan önemli karakterler, ileride mecburen başörtüsü takacak…

Türkiye’de yıllardır muhasara altında tutulan başörtüsü…

Uğruna idamla yargılandığımız (Meraklısı için; 1999 yılı Malatya başörtüsü meselesi ve “Bir İdamlık Kent” adlı eserimi okuyabilir…) başörtüsü…

Uğruna, Müslümanlarla Benü Kaynuka Yahudiler arasında savaş başlatmaya yeterli sebep olarak görülen başörtüsü…

Belki de bu nedenle Gazeteci Ali Eyüboğlu; “'islamcı', 'maneviyatçı' yazarların önü açılır…” diyor.

İlk bölümüyle seyirciyle buluşan iddialı dizi Huzur Sokağı, -tahminimce- seyirciden büyük ilgi gördü.

Twittir gibi sosyal paylaşım sitelerde övgü dolu mesajlara bakılırsa dizinin beğeniyle izlendiğini söyleyebiliriz.

Dizinin ilk bölümünün yayınlandığı akşam, Hollan-Türkiye maçının olduğu zamana denk gelmesine rağmen SBT analiz ölçümlerine göre reyting sıralamasında zirve yapmış Huzur Sokağı…

Anlaşılan yeni sezonun favori dizilerinden biri olacak Huzur Sokağı.

Yaşının ilerlemesine rağmen hala yazı hayatını sürdüren Şule Yüksel Şenler’in attığı tohum yeşerecek gibi görünüyor.

Ancak dizinin ekrana düşen ilk bölümü o kadar da sarmadı beni.

Sarmadı…

Ya ben tam konsantre olamadım, ya da romandaki ruh halin aynısı ekranlara yansıtılamamış…



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yazarlar ve şairler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kafka Neden Hamamböceği Oldu
Bir Portre/mustafa Düzleme
Malatya'da Kültür Denilince...
Dipsiz Umman
Uht"ul Mukaveme"ya Tanık Mektuplar
Damla Kuyusu
"Esrarlı Ada"
Kırmızı Karanlık
"Kitap Cafer"
"Yazmaya Dair"

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir "Şişirme Duası" Hikâyesi
Kınıfır Bed Renk Olursa…
"Şişirme Duası"
Kitap Okumak Eğlenceli Bir Eylem…
Tarihe Yoculuk
Sağır Kaplumbağa
Dicle Kıyısında Bir Mağara Kent
Tasalanma Ey Reis!..
Piyerloti
Beydağı"na Kar Düştü

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Cennet Gülleri [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Çocukluğum [Şiir]
Duvardaki Saat [Şiir]
Olma Geveze [Şiir]
Özgürlük [Şiir]
[Şiir]
Bizim Kadir de Ehliyeli Olunca… [Öykü]
Vay Sözüm Vay… [Öykü]


Şevket Başıbüyük kimdir?

Edebiyatın karın doyurmadığını bile bile aç kalma pahasına yazmaktan imtina etmeyen, hayal gücünden çok izlenim ve gözlemlerini yazmaktan büyük keyif alan, yazarken adeta orgazım olan sıradışı bir yazar

Etkilendiği Yazarlar:
Roman, Hikaye, Şiir, Biyografi, Gezi


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Şevket Başıbüyük, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.