Işık verirseniz, karanlık kendiliğinden yitecektir. -Erasmus |
|
||||||||||
|
Hak verilmez alınır ‘Hak verilmez, alınır’ eni konu bir yorum Dipnot yerine geçen, yoruma açık umum Bana en uygun gelen, -istenmeden verilen- Başka türlü olmaz ki ah eder bütün mazlum. Yazımızın başlığı belli, hakkımız kimlerden nasıl alınacağını görelim şimdi : Örneğin bir adli hatanın kurbanı oldunuz. Gel de hukukçudan, hukuk arayarak hakkını almaya kalk. Bu sözü bir hukukçu söylemiş olabilir. ‘Hak verilmez alınır’ Bürokrasinin hatasıyla bir kişimiz mağdur oldu, ‘Hak verilmez alınır’ Epeyce pabuç eskit, uğraş dur. Yetmiş yıldır büyük şehirlerde gecekondu yapılır. Yerel Yönetimlerle, Devletin hakemliğiyle, görülmeyen şikesidir. Kaş, göz, parmak oynatmayanlar yıkılır, Şikeye uyanlar ayaktadır, üstüne de kat çıkar. Gecekonducular her seçim öncesi faaliyetleriyle demokrasiye ceviz kırdırırlar. Ve bu günlerde yasalar rafa kalkar. Bunun farkındadırlar gecekonducular, tüm siyasetçiler. Bu şikeye her zaman özen gösterdiler. Yerel yönetimlerden, genel yönetimlere dek. 20.Ekim.1991 Milletvekili seçimleri öncesi Başbakanımız Sayın Tansu Çillere sorulmuştu : “Sayın başbakan yurdun çeşitli yerlerinde her seçim öncesi olduğu gibi, gene gecekondu yapımı başladı, seçimden sonra kararınız ne olacaktır” El cevap : “Şimdiye kadar ne yapılmışsa ben de onu yapacağım!” İstanbul’ da gecekonducuların ad taktığı ‘Hasan’ın mahallesi, Hoca’nın mahallesi bile Var. Gecekondu çetesi, gecekondu mafyası bile türetildi. Futbolda şike arıyoruz, yıllardır süren köşe dönme şikesinin yanında, futbol şikesi hiç kalır. “Hak verilmez alınır” Al bakalım nasıl alıyorsun. Türkçe lastik gibi sünücüdür. Bir bakıma bu deyiş şöyle de anlaşılır : ‘Hak verilmiyor, alınıyor. Evini yaptın, gel şimdi elektriğin, suyun, telefonun da bağlansın. Ankaralı Leman Hanım’ın tarlaları da 1950’li yıllarda, bir seçim öncesi gecekonducular Tarafından parsellenerek evler yapılmıştı. Yaşlı kadın ilgili yerlere haber göndermiş, hiçbir ilgili sahip çıkmamıştı. Seçim yapıldıktan 6 ay sonra, ne oldu biliyor musunuz. Ankaralı Leman Hanım’a tebligat Çıkarıldı. Mücavir alan içindeki yaptığınız kaçak yapıları 15 gün içinde yıkmanız, yıkmadığınız takdirde, Ankara Belediyesi kendi imkanlarıyla yıkarak, bedelini sizden tahsil edecektir. ‘Hak verilmez alınır’ Leman Hanım teyze git de arsanı yağmalayanlardan ve de belediyeden hakkını ara. Bu Hanım Teyzeyi belediyenin elinden Allah alarak kurtarmıştı. Saygılarımla.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Haydar Köprülüoğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |