"Kirazlar ve dutların tadını çocuklar ve serçelerden sor." -Goethe |
|
||||||||||
|
Bu kısa girişten sonra konuyu asıl olarak gerirmek istediğim yer Yeni Türk Edebiyatı Araştırmaları adlı ,Türk Edebiyatı Vakfı tarafından yılda iki kez yayımlanan bir hakemli dergi. Çalışmaya dergiden ziyade hacimli bir kitap demek daha yerinde olacaktır. Yeni Türk Edebiyatı Araştırmaları'nın hakem heyetinin başında emekli öğretim üyesi Prof. Dr. Orhan Okay var. Orhan Okay merhum Mehmet Kaplan Bey'in tedristından geçmiş, yetiştirdiği öğrenciler ve yayınladığı birbirinden değerli çalışmalarla Türk edebiyatına katkılarını sürdüren çalışkanlık abidesi bir hoca.Hakeza Şerif Aktaş, Önder Göçgün, Prof. Dr. Mehmet Tekin, Prof. Dr. Kazım Yetiş tamamını buraya alamayacağımız, edebiyatımıza gerçekten çok kıymetli eserler kazandırmış ve hizmetlerde bulunmuş emektar ve de vefakar simalar derginin hakem heyetinde yer alıyor. Heyetin böylesine uzman kendilerini ziyadesiyle kanıtlamış ehil isimlerden oluşması makalelerin seçimi, doğruluğu ve faydaları konusunda herkesi rahatlatacak en can alıcı unsur.. İçindekiler kısmı incelendiğinde ve makaleler okunduğunda bu durum net şekilde görülebilmektedir. Derginin hacimli bir eser olduğunu söylemiştik. Yeni Türk Edebiyatı Araştırmaları'nın Temmuz- Aralık 2011 tarihli altıncı sayısı tam 336 sayfadan müteşekkil. Birbirinden mühim makale, değerlendirme, inceleme,eleştiri ve kitap tanıtım yazılarından oluşan dergide konular Yeni Türk edebiyatının temellerinden günümüz edebiyat ürünlerine geniş bir yelpazeye yayılıyor: Genç Kalemler Dergisinin estetik anlayışı, Halit Ziya'nın hikayeciliği, Kemal Tahir'in romanlarında edebiyatçılarımız, Orhan Pamuk'un meşhur eseri Benim Adım Kırmızı, Attila İlhan'ın romancılığı üzerine hacimli bir çalışma, Hilmi yavuz'un şiir dünyası, Reşat Nuri güntekin'in romanlarında hastalık, Cumhuriyet dönemi Türk çocuk tiyatrosu derginin son sayısındaki konu başlıklarından birkaçı. Yazıların dili ve içeriğine dikkat edildiğinde her kesimden edebiyatseverin rahat ve akıcı bir şekilde okuyabileceği ve faydalanabileceği nitelikte olduğu rahatlıkla söylenebilir.Sıradan bir okuyucunun dahi okuduğu ya da okumayı tasarladığı bir esere farklı ve titiz bir pencereden bakan bu yazılarla ufkunu genişletmesi, dost meclislerinde sohbetlere renk katması bu hacimli çalışmayı okumak için söylenebilecek bir başka neden. Kitap okumayı seven herkesin daha farklı bakış açılarına hizmet etmesine de katkıda bulunacak dergiyi akademik çalışma yapan, yapmayan edebiyat sevdalısı herkese hararetle tavsiye ediyorum.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Yusuf Alpaslan ÖZDEMİR, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |