Bilmek kadar kuşku duymaktan da zevk alıyorum. -Dante |
|
||||||||||
|
Yeni bir yaşa bastım Seksen yıl öncesinin Ankara Palasta balo telaşı Batıyla çağdaşlaşan Türkiye Bu ölçülere uyan birkaç elit kişi bu minval, meclis başta, birkaç kurum, Ve Cumhurbaşkanı Mustafa Kemal. Başkent’in eğlence mimarları, Batıya özenti frak, smokin zorunluluğu Dans yapacak çiftler, orkestra elemanları Az görüntünün, çoğa örnek olması Efil efil yeni Başkent esintisi, Atatürk’tür ülkesinin her sesi. Gerek kalmadı Atatürk gibi liderlere Sonraları hepsini öğrendi isteyeni, Müziğiyle fokstrottan, sambaya dek Ayaküstü step, çaça, tvist, lambada, tango, samba, salsa hepsi. Kıyafet devrimleriyle Kara çarşaftan sen çıkardın kadını Bizse kısa kol, mini etek, bikini, mincokini, tanka, açıldıkça açıldık Fes yerine şapka gösterdin, Şapka tutmuştu tutmasına, unutuldu Top sakallıya inat, kimiler sakalı şarapla ıslattı, Kısaca sen batılı olalım dedin, Biz ‘bobstil’ olmuştuk batıdan daha batı... Ve bugün yol belirleyen işaretlerine Geç kalmışlık, gericilik oklarını atıyorlar sayılılarına, O günlerin az radikal gözleri, değiştik diyorlar kendi paylarına Değişmedik, dönüştük, Aşama, aşamalarla dönüştü serüven, iklimler gibi, kar yerine sulusepken. Ormanlar ve denizler Birbirlerine can verir, Sera gazlarına karşı. Tanrı şekillenmiş aslında İnsanların kafasında, milyonlarca yıl Küflü, paslı bir inançlar, Yanlışlığın, bağnazlığın türlüsü. Birbirini nakşeden siyaset, Türbeye gömülmüş at ölüsü. Demode iki vaka Kavgası oldu çatıda, Laiklik ve türban Tuğlasıyla ne alaka, Acıların zulmü oldu gariban. Önümüzden çekilip, ardımızdan itilmişiz Seksen yılda bir arpa boyu yol almışız, Köşkü bile zora soktu bir kolu, Hangi alana çıkarsa çıksın, dar geçitte keçi yolu. Çağ değil, biriler değişiyor Geçmişle yarışmak değil, önümüzü kesmek Sivil örgüt, erk gücü, asker gücü derken, Vesayet altında seksek. Geç bunları geç, çizgi çek üstüne Yaşamak dediğin et ile ekmek, Çorba üstüne yakılmış nane, Tek korkumuz yarım bırakmak, Gerisi boş bahane...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Haydar Köprülüoğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |