Başka dillerle ilgili hiçbir şey bilmeyenler, kendi dilleriyle ilgili de hiçbir şey bilmiyorlar. -Goethe |
|
||||||||||
|
Hiç bizim memleketlere benzemiyor buralar annem dağ taş, ağaç görmemiş tepelerle kaplı heryer. Öyle operasyonlara gidiyoruz ki sorma, ama asla korkma anne bizler burda olduğumuz müddetçe siz rahat oturacaksınız evlerimizde. Askerlik gerçekten kutsalmış burda anladım anne. Çatışmalarda tepemden kurşunlar geçerken, ağzımdan hep yeminler çıktı “bu vatanın bir karışını çiğnetmem”. Yeri geldi aç kaldık, yeri geldi hep aynı kumanyaları yedik anne ama hiç şikayet etmedik. Çünkü biz olmazsak, vatan hainlere yurt olacaktı o halde açlığada değerdi hergün aynı yemeği yemeyede. Dün yine operasyon vardı anne, ihbar geldi koştuk gittik. İki dağın eteğinde pusu yedik, iki eve ateş düştü iki asker şehit oldu, biri benim yakın arkadaşımdı be anne. Nişanlıydı teskereyi alır almaz düğün yapacaktı “tertip mutlaka gel” derdi. Gözlerimin önünde o koca can yerlere serildi. İlk kez o zaman ne yalan söyliyeyim bende korktum, canım seve seve vatana feda olsada yinede insanın içine korku düşüyor be anne. Biz kurtulduk nihayet çemberden ama orda olanlar hala gitmiyor gözlerimin önünden. Velhasıl demem o ki annem, askerlik adam işiymiş, vatana bekçilikmiş. Vatanın kılına zarar gelmesin diye canını siper etmekmiş. Hani beni uğurlarken dedinya anne “ oğlum vatan sana amanet” canım uğruna o emanete sahip çıkacağım işte anne ama sakın benden dönmeye dair sözler isteme. Dönülür mü dönülmez mi bir Allah bilir be anne. Dönermiyim dönmez miyim bilinmez anne, daha dün yanımda arkadaşım şehit oldu, nasıl dönmeye umut bağlarım. Dönemem demeye dilim varmaz, acını görür gibiyim seni üzecek sözleri nasıl söyliyeyim . Sen yine en iyisi beni her zamanki gibi Allah’a emanet et anne. Nede olsa O’na emanet edilenler iki cihanda da zayi olmaz derdin sen anne. Birde… Ne olur ne olmaz sen yinede bana hakkını helal et anne…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ayşe Kaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |