Hayaller olmasaydı, umutlar dünde kalırdı. - Dolmuş atasözü |
|
||||||||||
|
World of Warcraft WOW ayağa düştü Bu oyun blizzard firmasının çıkardığı bir strateji oyunu olan WARCRAFT serisinin MMOG tarzında yapılmış takipçisidir. ACAYİP SEVİYEDE ÇOK OYUNCULU ONLINE OYUN diyebiliriz MMOG için. WOW ile ilgili ayrıntılı biraz bilgiyi bir ara başlayıp sonra bir daha uğramadığım bir WOW BLOGumdan görebilirsiniz. VS.. ( http://wowtaktikleri.blogspot.com/2008/07/taraflar.html ) WOW'un dünya çapında yaklaşık 11 MİLYON oyuncusu var. Bazı ülkelerin bu kadar nüfusu yok, ve WOWcuların çoğu bizim 3 büyüklerin taraftarı gibi fanatiktir. Düşünün artık bu kitlenin gücünü... Ben nasıl başladım? Denemek için başladım, bi göreyim diye. 15 günlük bedava oynama biletiyle başladım. 4 yıl oynadım. İlk, yani orjinal Naxxramas zindanı (sonra yeni Naxxramas 80 . seviye limit arttırımı ile geldi )yeni yeni oyuna giriyordu, maksimum level 60 idi. Stormwind sokaklarında Undead Lichler ve Abominationlar geziyordu yanlış hatırlamıyorsam.. Artık pek oynamıyorum, benim için pek tadı kalmadı. Laptopun grafikleri kaldırabilse Age of Conan'ı bir denemek istiyorum.. malesef çok lag var, grsfikler birz hayvani kalıyor benim laptop için, bu aralar dolar yüksek diye bilgisayar alma işini de sallıyorum hani.. Neyse, WOW'a dönelim. Hala arada bir girip bakıyorum ne var ne yok diye. İşte yeni eklentiler geldiğinde ve oyun dünyasında görülecek yeni yerler oluştuğunda, yeni zindanlar açıldığında filan bi turluyorum. Eskisi gibi ateşli oynamıyorum, Akınlara ve Heroic Zindanlara sıraya girmiyorum.. Nedenlerim var. "WOW ayağa düştü" de nedenlerimden bir tanesi. Bir diğeri ve en önemlisi Twinklerin ölümü... Twink(züppe) nedir? WOW karakterleri görevleri yapıp tecrübe puanı kazandıkça seviye/level atlar. Maksimum levek sınırı ilk başta 60 idi. Yamalarla 70 oldu. Sonra 80 oldu. Şu anda 85. Bu levele kadar görevler yaparak, canavar öldürüp zindanları temizleyerek tecrübe puanı toplamak suretiyle gelebilirsiniz. Ama bazı oyuncular bazı karakterleri ile bunu yapmaz yani maksimum seviyeye çıkmaz. Seçtikleri bir seviyede dururlar ve görev yapmadan, canavar öldürmeden, zindana girmeden sadece savaşalanına sıraya girer ve savaşalanında diğer oyuncularla dövüşürler. İşte TWINK budur. Twinkler, WOW' içindeki iki rakip-düşman tarafın(Horde-Alliance) karşı karşıya gelip oyuncuların birbiriyle dövüşebildiği battleground-savaşalanı mekanları için kullanılır. Normalde oyuncular seviye atlarken kendi seviyelerine uygun savaşalanı versiyonlarında karşı karşıya gelir. Savaş lanları 20-29, 30-39, 40-49 şeklinde yakın seviyeleri biraraya getirir göreceli bir denge sağlar. İşte twinkler bu dengeyi biraz bozar. Twinkler kendi seviyesi için en iyi donanımları; silah, zırh, yüzük, madalyon gibi nesneleri toparlayıp o seviyede olunabilecek en güçlü hale gelmiş karakterlerdir. Ben HUNTER Twinkimle hep 20-29 aralığında oynadım. Yani twinkler öldürülene kadar. Twinkler rahatsızlık kaynağıydı. Çünkü güçlüydüler. Ama bence bu GÜÇ meselesi saçma ve işgüzarca bir şeydi. Defalarca test ettim; Bütün zırhlarımı çıkarıp sadece elimde yayımla Warsong Gulch ve Arathi Basin'de dövüştüm. Hala en yüksek hasar listesinde ilk 3 deyim, hala bayrak kaçırmada ve geri getirmede rakipsizim, hala ölmeden önce en az üç kişiyi indiriyorum, Üsleri savunuyor ve düşman üslerini ele geçiriyordum; Tamam hunter kolay bir sınıf diyebilirsiniz AMA zaten WOW dengesiz PVP(oyuncuya karşı oyuncu) sistemi olan bir oyun ve asıl önem verdikleri yanları PVE(oyuncu oyun dünyasına karşı). Demek istediğim şu; bir oyuncu 29. seviye olduğu halde (üstelik bu ilk karakteri değil, adam iki senedir WOW oynuyor) hala karakterini tanımıyor, neler yapabileceğini bilmiyor, hangi savaşalanında amaç nedir-haritanın neresi neye uygun haberi yok, diğer sınıfların özellikleri neler bir fikri yok, haritanın kazanma koşulları ve kuralları neler bilmiyor ve kalkıp "twinklere ölüm, daha bir büyü yapamadan beni katlettiler" diye ağlıyor... Sonunda Blizzard Firması bu ağlayanlara teslim oldu, çünkü WOW ayağa düşmüştü. Ve Twinkler öldürüldü... Twinklerin öldürülmesi kalleşçe oldu. Savaşalanında gerçekleştirilen her kazanma koşulu ve öldürülen her rakip oyuncu için, savaş alanındakiler tecrübe puanı kazanmaya başladı. Tecrübe kazanmak bir twink için ölmek demekti. Ve twinkler öldü. Savunanlar çıkacak ve diyecek; "İyi de istersen tecrübe kazanmayı kapatabiliyosun,ve tecrübe kazanmayı kapatanlar, yani TWINKLER böylece sadece twinklerin olduğu savaşalanlarına giriyor.. Hani mücadeleyi seviyodunuz, alın size twink twnike mücadele, yemiyo mu? Güçsüzleri öldürmek kolaydı di mi, yemiyo tabii.." Kazın ayağı öyle değil. Twinkleri sayısı hiç bir zaman o kadar yüksek olmadı. Her serverde-sunucuda HORDE ve ALLY oyuncular karşı taraftaki twinkleri zaman içinde tanır ve görülen şudur, haftasonları haricinde çok nadiren karşılaşabiliriz. Tamamen twinklerden oluşan bir savaşalanında sıra beklemek hiç gelmeyen bir şey. Ben bir ay boyunca saatlerce oyunu arka planda açıp başka şeyler yaparken denedim ve bir kez BİR KEZ bile bir TWINK savaşalanına giremedim. WOW benim için orada öldü. Arada bir mezarın başına uğrayıp eski günleri yad ediyorum ama hepsi o, WOW artık ayağa düştü. Ayağa düştü? Şöyle, 11 Milyon kullanıcı için gitgide bazı şeyler aşırı derecede kolaylaştırıldı ve hızlandırıldı. Bu kadar hızlı, kolay, zahmetsiz, yeri doldurulabilir olunca DEĞER-KIYMET kalmadı. Saygı azaldı, nezaket kayboldu, görgü kuralları kaybolmaya ve haydutluk, sonradan görmelik artmaya başladı. Achievement diye bir nane çıkardı Blizzard.. Ne s...m bi şeyse oyunun içine et-ti.. Açivment demek bir şeyleri başarmak, vs.. Yani ben şu zindana girdim, şu canavarları öldürdüm, bu görevleri başardım diye herkesin senin karakterine baktığında görebileceği bir ünvan filan alıyosun(bazı şeyleri ya ingilizce anlatcam ya Türkçeye çevirirken kestirmeden gitcem, mazur görün kısa yüzeysel açıklamaları).. Sonra bu üst seviye zindanlara girmek için tank, hasarcı, şifacı arayanlara "ben de açivment var" diyip guruba daha kolay giriyosun.. Hani güya kavgayı biliyosun, stratejiyi biliyosun hesabı... Bu açivment işi beni uyuz eden şeylerin başında. Ben eski Raider-akıncılardanım. Hiç hardcore-manyakderecedekendiniadamışpisikopatoyuncu olmadım. Ama kendi çapımda sıkı bir akıncıydım. Güzel loncalarda çok güzel arkadaşlarım oldu, çok eğlenceli akınlarımız oldu.. Yani kısacası bir zindana girmeden önce o zindanı bütün iyi akıncılar gibi açıp internetten araştırır, düşmanları ve özelliklerini, loncanın savaş taktiğini çalışırdım. Canavarlar hangi güçlerini kullanırken biz ne yapacaz, kimin özel görevi ne olacak, hangi saldırıdan nasıl sakınılır hepsini çalışırdık. Üst seviye zindanlarda bir Boss-Patron-Başkötü-zindan komutanları kavgası bazen 10-12 dakika sürerdi. Ve 25 ya da 40 kişilik ekipten bir tanesinin küçük bir hatasıyla herkesin ölebileceği kavgalar vardı-sil baştan tekrar tekrar mezarlıktan koş, yeniden isksirleri iç.. Pahalı ve zahmetli, zaman alıcı.. Şimdi düşünün; Ben böyle kendinden emin dersine çalışmış biçimde hazırım ve beni zindana almıyorla çünkü açivmentim yok, şimdiye kadar o zindana BU KARAKTERLE girmemişim (diğer karakterle zindanın çok afedersiniz .. neyse, yani zindanı gözü kapalı oynarım.. öyle yani..) Ve kalkıp yeni yetme bir öküzü açivmenti var diye akına alıyorlar. Açivmenti nasıl almış öküz? Kısaca söyleyeyim, defalarca başıma geldiğinden biliyorum, çok şahit oldum; Adam daha 7 dakikalık ve çok yoğun geçen, zor bir kavganın 45. saniyesinde çok kolay bir blackspot-karanlık bölge büyüsünde 5 saniye(5 saniye demek OHAAAAA demek-uzunzaman- WOW'daki bir kavgada.) dikilip ölmüştür(kurtulmanın yolu: iki adım hareket edip karanlık bölgenin dışına yürüyeceksin. 1,5 saniye) Ve bu 7 dakikalık kavganın 45. saniyesinde ölüp akıncı gurubunu 6 dakika boyunca 24 kişi bırakan ÖKÜZ, canavar öldürüldüğünde akıncı gurupla birlikte açivmenti kaptığından; "Ulan ben Malygos'u kestim" filan diye hava atarak gezmektedir.. ÖKÜZ. Hadi buyrun da WOW ayağa düştü demeyin. (Not: Trial of The Crusader yamassıyla birlikte çok soğudum, yani doğru dürüst ne raid yaptım ne WOW oynadım, 85 level karakter yaptım ama akın yapmak içimden gelmiyor artık. Yakın zamana kadar sürekli küçük karakterlerle zindanları tanklıyor ya da şifacı olarak destekliyordum-şifacı ve tank neredeyse anında gurup buluyor ve bekleme süresi minimum- ama artık ondan da soğudum) WOW daki twinkim söz konusu olduğunda bir Fenerbahçeli kadar fanatik olduğumdan içimi döktüm bu yazıda.. Savaşalanları WOWda benim için kalan son eğlenceydi, harika karşılaşmalar, çok güzel maçlarımız oldu, unutulmaz anlar vardı, "paraşüt pelerini" ve "kavgadan ayrıl" özelliği sayesinde elimde bayrakla havalarda uçarken attığım kahkahaları özledim, ya da son kalan 3 can puanımla "hızlı koşu güçlendirmesini" alıp sonra Lumber Mill üssünden "paraşüt pelerini" ile Balcksmith üssüne uçurumdan aşağı atlayarak kaçışlarımı.. Ahhhh, ne eğlenceli maçlardı onlar. Belki arada bir WOW anılarımı yazarım. Hahaha :D Bir ara ilk akınım olan Onyxia Level 60 kavgasını yazayım, ilk raider olduğum, ilk kez MİLLİ olduğum akındır Onyxia. Sevgi ve saygıyla kalın. Havalar nasıl olursa olsun sizin havanız iyi olsun.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Levent Ölçer, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |